Gniezno i Skorzęcin

Piątek, 22 sierpnia 2014 · dodano: 04.10.2014 | Komentarze 0

Piątek był dniem wolnym od pracy, więc w końcu trzeba było walnąć trasę liczącą ponad 50km. Postanawiam udać się do Gniezna na krotką wizytą w serwisie rowerowym w celu dokonania przeglądu gwarancyjnego. Nie śmigam krajówką, tylko kieruję się na Święte i dalej na Kalinę, gdzie wyjeżdżam na byłą drogę krajową i przez Jankowo Dolne docieram do Gniezna. Szybki przegląd i dalej kierunek Skorzęcin. Spokojnie jadę sobie ulicą Witkowską i tu nagle przed przejazdem z wąskotorówką mija mnie "bardzo życzliwy i uprzejmy" kierowca dostawczego busa. Nie wiem o co mu chodziło, bo zaczął mieć jakieś chore pretensje, ale najwidoczniej przeszkadzało mu, że spowolniłem jego ruch, bowiem z naprzeciwka jechał sznur pojazdów, więc nie było jak wyprzedzić. Nie pozostałem mu dłużny, bowiem z lekka mnie wnerwił i pocisnąłem mu ostro. W Holandii koleś nie miałby życia :D Ale wracając do sedna... Dalej kieruję się w ulicę Leśną i jadę aż do Woli Skorzęckiej, gdzie przez las docieram do trasy Trzemeszno - Witkowo. Wyjeżdżam między Piaskami i Folwarkiem i kieruję się na Kołaczkowo. Byłem mocno spragniony, ale panowie z Sobieskiego nie chcieli polać :D Dalej już prosto do Skorzęcina. Tam chwila przerwy. Zjadam zapiekankę, wypijam soczek i ruszam dalej. Przez las wzdłuż jeziora Białego udaję się do Skubarczewa. Dalej przez Jerzykowo, Ostrowite i Zieleń do Trzemeszna. Tam jeszcze kręcę małą rundkę przez Bystrzycę i udaję się do domu. W ten oto sposób pierwszy raz wykręciłem powyżej 50km jednego dnia, co więcej wyszło ponad 70 :-)