Lipiec, 2019

Niedziela, 28 lipca 2019 · dodano: 30.07.2019 | Komentarze 0

Rankiem do pracy najkrótszym wariantem z pominięciem DK15. Po pracy trochę na okrętkę. Zajrzałem też zobaczyć co słychać nad jeziorem Popielewskim...

Sobota, 27 lipca 2019 · dodano: 30.07.2019 | Komentarze 0

PKP Przewozy Regionale za nic mają klienta

Piątek, 26 lipca 2019 · dodano: 30.07.2019 | Komentarze 1

Tych kilometrów w zasadzie miało nie być, ale dzięki "uprzejmości" PKP Przewozy Regionalne musiały zostać przejechane. Jak już pisałem we wcześniejszym wpisie, wybrałem opcję powrotu z Wrocławia korzystając z usług tego przewoźnika między innymi z uwagi na fakt, że miałem bezpośredni dojazd do Trzemeszna (z przesiadką w Poznaniu). Już z Wrocławia skład wyruszył z kilkuminutowym opóźnieniem. Na trasie opóźnienie wzrosło nawet do 18 minut. Zgłosiłem obsłudze pociągu fakt, że w Poznaniu mam dosłownie 11 minut na przesiadkę. W międzyczasie okazało się, że także inni pasażerowie przesiadają się do tego samego pociągu. Generalnie obsługa pociągu trzy razy zgłaszała potrzebę przesiadki pasażerów w Poznaniu. Finalnie skład do Poznania dojechał z 15-minutowym opóźnieniem. Wysiadłem z pociągu i szybko przedostałem się z jednego peronu na drugi. I co? I to, że skład do Bydgoszczy sobie odjechał planowo, nie czekając zaledwie 10 minut na pasażerów, którzy zgłosili potrzebę przesiadki. A byli wśród nich także rodzice z dziećmi. Takie podejście do klienta mają PKP Przewozy Regionalne. Klient zapłacił, a my mamy go i tak w du*ie!!! Dodam, że tego dnia panowały 30-stopnowe upały. Pół biedy jeśli chodzi o mnie, ale w takiej samej sytuacji byli inni, w tym dzieci. Kolejny pociąg za blisko dwie godziny. Co w takiej sytuacji? Przecież trzeba się przy takich temperaturach nawadniać, trzeba w razie potrzeby skorzystać z toalety na dworcu. Pasażer musi wydać dodatkowe pieniądze, a i tak jedzie z opóźnieniem w trzy du*y. Rozumiem gdyby spóźnienie miało wynieść więcej niż pół godziny, ale 10 minut?!!! Czy to, aż tak dużo, by wywrócić do góry nogami połączenia w całej centralnej Polsce. Śmiem twierdzić, że te 10 minut skład do Bydgoszczy spokojnie byłby w stanie odrobić. No, ale jeśli ma się klienta w du*ie, to i jednej minuty się nie poczeka. Reasumując, zostałem w Poznaniu na dworcu pozostawiony sobie sam z problemem. Nie uśmiechało mi się czekać blisko dwie godziny na kolejny skład. Gdybym o tym fakcie wiedział, wybrałbym powrót z Wrocławia po godzinie 17 w dużo bardziej komfortowych warunkach. Ale jasnowidzem nie jestem. Zacząłem rozkminiać na poznańskim dworcu co robić dalej. Spojrzałem na tablicę odjazdów i dojrzałem, że za około pół godziny odjeżdża do Gniezna pociąg Kolei Wielkopolskich. Gdy skład stał już na peronie, postanowiłem wsiąść i porozmawiać z Panią konduktor. Wyjaśniłem sytuację w jakiej się znalazłem i zapytałem czy mogę dojechać do Gniezna mając bilet innego przewoźnika. Pani konduktor była bardzo uprzejma, zrozumiała mnie i bez wahania wyraziła zgodę na mój przejazd. I takie podejście do człowieka (nie tylko klienta) się rozumie. Podziękowałem oczywiście za zrozumienie i do Gniezna dojechałem już bez większych przygód, a z Gniezna do Trzemeszna pozostało dojechać rowerem. Powrót z Gniezna przez Jankowo Dolne, gdzie musiałem przebić się przez ścieżki z piachem, niczym w piaskownicy, a dalej przez Lulkowo...

Z Lulkowa przez Kozłówko i Rudki doejchałem do Trzemeszna. W domu zameldowałem się ponad 1,5 godziny później w stosunku dp planowanego powrotu.

Rozjazd(owy) Wrocław

Piątek, 26 lipca 2019 · dodano: 30.07.2019 | Komentarze 0

Po wyrypie na trasie Trzemeszno - Wrocław przyszedł czas na lekki rozjazd i dojazd na dworzec PKP przez centrum Wrocławia...

Wstępnie planowałem powrót do Gniezna po godzinie 17 pociągiem InterCity, jednak z uwagi na rewelacyjny czas dojazdu postanowiłem wrócić pociągiem Regio o godzinie 14:55 prosto do Trzemeszna z przesiadką w Poznaniu. O przygodach związanych z PKP napiszę więcej w następnym wpisie. Krzychu z racji, że zakupił już wcześniej bilet przez neta na pociąg po godzinie 19 został we Wrocławiu dłużej. Mnie z racji upału nie uśmiechało się siedzieć w dużym, nagrzanym mieście.

• Sprzęt Zwęglony Stefek

Na spontanie, na szerokich laczkach, do Wrocławia (Prababka w bonusie)

Piątek, 26 lipca 2019 · dodano: 27.07.2019 | Komentarze 2

Ten trip, to było istne, ale piękne szaleństwo. Zaczęło się od tego, że Krzychu w czwartek po południu rzucił temat wyjazdu na Dolny Śląsk. Termin? Piątek wczesny poranek. Pomyślałem czemu nie, tylko jak wszystko ogarnąć w tak krótkim czasie. Siedziałem w pracy na popołudniówce. Na dodatek pojechałem rowerem, więc z pracy do domu wróciłem około 22:30. Szybkie ogarnięcie się, kolacja, przygotowanie klamotów do wyjazdu, zgranie śladu gpx, ładowanie elektroniki, no i zrobiła się godzina 0:50. Pobudka o godzinie 3:20, śniadanie, spakowanie pozostałych rzeczy i o godzinie 4:30 ruszyłem w trasę. Na wyjeździe z miasta czekał już Krzychu i dalej we dwójkę mknęliśmy na podbój Dolnego Śląska. Krzychu jechał rowerem szosowym, a ja MTB. Szosówkę mam na ten czas uziemioną. Poranek był rześki, ale wiatr od początku pomagał. Prędkość przelotowa oscylowała w granicach 30 km/h. Mknęliśmy przez Witkowo, Strzałkowo, Słupcę, Zagórów, Gizałki. W Gizałkach zrobiliśmy pierwszy pit-stop. Lokalna stacja benzynowa nie oferowała nic ciepłego, więc pozostało zjeść kanapkę z kurczakiem, batonika. Uzupełniłem cukry colą i ruszyliśmy dalej. Przejechaliśmy Kotlin i obraliśmy kierunek Trzemeszno. Oczywiście nie to nasze, zamieszkiwane Trzemeszno, a malutką wieś w powiecie krotoszyńskim...

Po kolejnych trzydziestu minutach zameldowaliśmy się w Krotoszynie. Tam postanowiliśmy zrobić przerwę na drugie śniadanie u Amerykańskiego Donalda :D Posileni mogliśmy kręcić dalej. Odcinek Krotoszyn - Zduny, to jazda po pięknej DDR-ce...

Nawet przejazdy przez jezdnię były idealnie równe. Chciałoby się, żeby każda ścieżka tak wyglądała. Do Milicza dotarliśmy sprawnie, wciąż utrzymując dobre tempo. Tam zrobiliśmy postój na uzupełnienie płynów, bowiem słońce dawało już trochę popalić. Z Milicza do Pęciszowa trochę jazdy po DK 15. Od Pęciszowa natomiast kręciliśmy w przyjemnym otoczeniu lasu, ale i z każdym kilometrem robiło się coraz bardziej stromo. Do wzniesienia Prababka było coraz bliżej. Nadszedł w końcu podjazd o nachyleniu 14%. Muszę przyznać, że po wyjechaniu zza zakrętu wyglądał efektownie. Trochę depnięcia w korbę i byliśmy na górze...

Widoki mieliśmy bardzo przyjemne...

Po wysiłku związanym z kręceniem pod górę, kilka kolejnych kilometrów było dużo łatwiejsze. Łagodny zjazd w stronę Wrocławia. Na jednym ze zjazdów szło zaobserwować nawet pasma górskie na granicy Polski i Czech...

We Wrocławiu zameldowaliśmy się o godzinie 14:00. Jeśli wziąć pod uwagę, że jechałem rowerem MTB, to czas należy uznać za rewelacyjny...

Podsumowując, to śmiało mogę stwierdzić, że była to jedna z lepszych wypraw w ostatnim czasie. Mimo, że był to totalny spontan, to wszystko inne zgrało się idealnie. I oby był to dobry prognostyk na przyszłość. Krzychu, jeszcze raz dzięki za wspólną jazdę ;-)

Czwartek, 25 lipca 2019 · dodano: 27.07.2019 | Komentarze 0

Środa, 24 lipca 2019 · dodano: 27.07.2019 | Komentarze 0

Trochę górek przy niedzieli

Niedziela, 21 lipca 2019 · dodano: 27.07.2019 | Komentarze 0

Czasu na niedzielne kręcenie za wiele nie miałem, więc wybrałem okoliczne wzniesienia na Wale Wydartowskim...

Pokręciłem po najbardziej stromych i wymagających, piaszczystych podjazdach, tak by weszło w giry i po godzince pomknąłem do domu. Krótko, ale treściwie tego dnia :-)