Grudzień, 2015

Podsumowanie roku 2015 :-)

Czwartek, 31 grudnia 2015 · dodano: 31.12.2015 | Komentarze 4

P O D S U M O W A N I E    R O K U    2 0 1 5

Wykręcone kilometry: 12025,20 km :-)
Czas jazdy: 519 godzin i 12 minut (21 dni 15 godzin i 12 minut)
Ilość dni rowerowych: 219
Ilość wyjazdów powyżej 300 km: 1
Ilość upadków: 2
Ilość awarii: 3

Koniec roku to tradycyjnie czas podsumowań. Czas, więc na takie i z mojej strony. Miniony rok był dla mnie pierwszym pełnym 12-miesięcznym cyklem, w którym mogłem się sprawdzić na wielu trasach. Był to czas bardzo udany :-) Ba!!! Nawet nie śniło mi się wcześniej, że mogę wykręcić tyle kaemów. Wstępnie założyłem sobie jako cel 8000 km, a skromnym marzeniem było pokonanie granicy 10000 km. Finalnie udało się wykręcić, bagatela ponad 12000 km!!! To nic, że już na początku roku zdarzyła się gleba, która wyeliminowała mnie na ponad tydzień z jazdy, a niedługo potem kolejna. To nic, że podczas wakacji zdiagnozowano u mnie przepuklinę pachwinową. I to nic, że trzy razy zmuszony byłem do awaryjnych postojów z racji laczka. Nie wyhamowało to mojego impetu i z wielką przyjemnością pokonywałem kolejne kilometry. Swoich sił spróbowałem także w lokalnych zawodach MTB z bardzo dobrym efektem w kategorii "amator". W pamięci pozostaje wiele przyjemnych chwil dzięki udanym wyprawom w ciekawe miejscówki i z sympatycznymi ludźmi. Do najciekawszych z nich należały:

*** Zawody "GKKG Winter Race 2015" (marzec 2015) ***

*** Zawody "Dębówiec 2015" (październik 2015) ***

*** Powidzki Park Krajobrazowy z Kacprem (listopad 2015) ***

*** Toruń z Karolem (grudzień 2015) ***

I na koniec troszkę fotograficznych wspomnień :-)

Kończąc podsumowanie, chciałbym życzyć wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku 2016!!! Niech będzie on bardzo udany zarówno rowerowo, jak i prywatnie. Szerokiej drogi i wiatru w plecy :-)

P.S. Osobiście na przyszły rok nie stawiam sobie żadnych celów. Czeka mnie operacja gdzieś na przełomie kwietnia i maja, w sierpniu planowane jest powiększenie się rodzinki, więc dyspozycja bardzoooooo ograniczona. Może uda się wykręcić te 5000 km w ramach przyzwoitości ;-)
Kategoria Ciekawe wyprawy

Mroźnie i sylwestrowo :-)

Czwartek, 31 grudnia 2015 · dodano: 31.12.2015 | Komentarze 0

W ostatni dzień roku wyskoczyłem pokręcić w moje ulubione wierzbiczańskie fyrtle. Pojechałem przez Miaty i Krzyżówkę. Najpierw w lesie obadałem utwardzoną drogę w kierunku N.W.N., po czym wróciłem na szlak w kierunku Lubochni i pojechałem na Kujawki. Zajrzałem nad jezioro Modrze...

Zrobiłem krótką przerwę i zszedłem na dół zobaczyć jak prezentuje się jezioro. Od brzegu woda zaczyna już zamarzać...

Dalej pojechałem zobaczyć co słychać nad jeziorem Wierzbiczany. Wbiłem się na moją ulubioną miejscówkę, aczkolwiek prywatną. Przeszedłem pod szlabanem wyznaczającym teren prywatny i dojechałem nad brzeg jeziora, skąd widać skarpę po jego drugiej stronie...

Skarpa była rzecz jasna obowiązkowym punktem tego wyjazdu. Objechałem jezioro i dojechałem do celu. Jezioro ładnie prezentuje się w blasku jeszcze grudniowego słońca...

Tutaj też zrobiłem sobie małą przerwę i złapałem co nieco promieni...

Następnie pokręciłem się jeszcze trochę po okolicznym lesie i dotarłem do Trzemeszna, kończąc w ten sposób sezon 2015. I jak to się mówi coś się kończy, coś się zaczyna. Od jutra ruszamy z nowym sezonem 2016!!! :-)

Dzisiaj testowałem też nową kurtkę z przeznaczeniem na sezon zimowy. Muszę przyznać, że jestem zadowolony. Mimo aktywnej jazdy w terenie i niskiej temperatury kurtka od wewnątrz pozostała sucha. I oto chodziło. Udało się znaleźć fajnego softshell'a z typowym rowerowym krojem i w atrakcyjnej cenie. Jest to brytyjski wyrób marki MFX...

Kończąc ten wpis, chciałbym życzyć Wszystkim udanego Nowego Roku 2016!!! Aby był on rowerowo udany i przede wszystkim przejechany w zdrowiu i bez kontuzji. Wszystkiego dobrego!!!

Wtorek, 29 grudnia 2015 · dodano: 29.12.2015 | Komentarze 4

Spalanie świątecznych kalorii

Niedziela, 27 grudnia 2015 · dodano: 27.12.2015 | Komentarze 0

Dzisiaj w południe wyruszyliśmy razem z Kacprem pokręcić trochę po okolicach i przede wszystkim spalić część kalorii wchłoniętych przez te świąteczne dni. Wczoraj trochę się popiło i nie wiedziałem jak będzie, ale noga podawała, więc było całkiem w porządku :-) Pojechaliśmy przez Miaty i Krzyżówkę w kierunku Lubochni. W lesie trafiliśmy na małą przeszkodę w postaci obalonego drzewa...

Z Lubochni pojechaliśmy przez Wierzbiczany, Jankówko i Wełnicę w kierunku Dębówca. Tam zrobiliśmy krótką przerwę...

Muszę przyznać, że sporo ludzi kręciło się dzisiaj w Lasach Królewskich. Na samym parkingu leśnym naliczyłem dziewięć samochodów, a jadąc przez las co rusz mijaliśmy spacerowiczów i to aż po same Smolary. W lesie spędziliśmy trochę więcej czasu i po chwili ponownie się zatrzymaliśmy, by pstryknąć kilka fotek...

Nasze "dyliżansy" podczas postoju...

Tak się przyglądaliśmy świecącemu słońcu i okalającej nas przyrodzie i wywnioskowaliśmy, że wciąż mamy jesień, a nie zimę...

Jednak, gdy przyjrzeliśmy się dokładniej, to widać na horyzoncie już wiosnę. Pąki zaraz zaczną wypuszczać...

Postój nieco się przeciągnął, więc trzeba było ruszać dalej. Wiele nie ujechaliśmy, a rozpędzeni zaczęliśmy ostro hamować, bowiem naszym oczom ukazała się taka oto choinka...

Uśmialiśmy się trochę. Nie wiem czy to sprawka krasnoludków, czy może dzieci, ale na drzewku poza bombkami i cukierkami wisiała kartka...

Dalszą jazdę kontynuowaliśmy Lasami Królewskimi, by dojechać do Grabowa, a stamtąd przez Jastrzębowo i Kruchowo wróciliśmy do Trzemeszna.

Merry Christmas (wigilijna jazda do i z pracy)

Czwartek, 24 grudnia 2015 · dodano: 24.12.2015 | Komentarze 2

Rankiem do pracy. Wyjeżdżałem z miasta, to ładnie świeciło słoneczko i było sucho. Ale przejechałem ledwie 4 km i momentalnie zaczęła nachodzić mgła. Na Miatach widoczność była już mocno ograniczona...

Nie pozostało mi nic innego jak załączyć oświetlenie, abym był bardziej zauważalny i pognałem prosto do pracy. Z pracy powrót przez Szczytniki Duchowne, Kędzierzyn i N.W.N. W lasach wciąż unosiła się delikatna mgła...

Dalej pojechałem przez Folwark i Miaty, gdzie mogłem poobserwować słońce, które zmierzało ku horyzontowi...

Po kilku następnych minutach dojechałem do domu i trzeba było wziąć się za domowe obowiązki i przygotowanie do kolacji wigilijnej.

Korzystając z okazji chciałbym złożyć wszystkim bikerom moc najserdeczniejszych życzeń na Święta Bożego Narodzenia, przede wszystkim zdrowia oraz bezkolizyjnej i bezawaryjnej jazdy...

Niedziela, 20 grudnia 2015 · dodano: 20.12.2015 | Komentarze 0

Toruń przez Inowrocław

Sobota, 19 grudnia 2015 · dodano: 19.12.2015 | Komentarze 5

Na sobotę zaplanowałem sobie wypad do Torunia, w którym to ostatni raz byłem jakieś 9-10 lat temu, nie licząc po drodze imprez żużlowych. Chętnych jakoś zabrakło, a jedyną osobą, która wyraziła zainteresowanie był Karol. W związku z tym nakreśliłem szybko plan wycieczki w piątkowy wieczór i można było ruszać w sobotni poranek....

Wyruszyliśmy o godzinie 8:00. Najpierw trzeba było pokonać doskonale nam znane tereny. Szybko przeprawiliśmy się przez Trzemżal, Wylatowo, Mogilno, Kołodziejewo i Janikowo. W Janikowie zrobiliśmy krótką przerwę na małe uzupełnienie cukrów z oddali obserwując strefę przemysłową miasta...

Następnie obraliśmy kurs w kierunku Inowrocławia. Jechaliśmy wzdłuż wielkiej, białej hałdy...

Zaraz w jej sąsiedztwie płynie Kanał Notecki...

Dalej pojechaliśmy przez Gorzany i Kościelec, gdzie zainteresował nas nieco dziwny kościół. Okazało się, że jest to kościół św. Małgorzaty, który powstał ok. 1200 roku. Wygląda trochę dziwnie, bowiem obok stoi dobudowana kapliczka, która bardziej przypomina fragment zamku...

Po kilkunastu następnych minutach zameldowaliśmy się w Inowrocławiu, gdzie obowiązkowym punktem była tamtejsza tężnia solankowa...

Zajrzeliśmy oczywiście do środka...

Sama konstrukcja całkiem ciekawa...

Po krótkiej przerwie trzeba było ruszać dalej. Kierunek rzecz jasna Toruń. Po drodze przejeżdżaliśmy przez miejscowość o charakterystycznej nazwie. Ciekaw jestem czy tamtejsi mieszkańcy mają mnóstwo kłopotów, czy może jest zupełnie inaczej...

Dalsza jazda przez miejscowości Orłowo i Więcławice, gdzie do pokonania były krótkie odcinki terenowe. Okazały się one po ostatnich opadach bardzo grząskie, więc upapranie się było nieuniknione. W końcu udało się dojechać do DK 15. Tam wbiliśmy się w całkiem przyjemną ścieżkę rowerową położoną wzdłuż trasy i pomknęliśmy nią aż do Suchatówki. Dalej już trzeba było przeprawić się kilka kilometrów samą krajówką, ale w Małej Nieszawce momentalnie się z niej ewakuujemy i do Torunia wjeżdżamy ulicą Nieszawską...

Głównym celem było oczywiście Stare Miasto. Pojechaliśmy, więc przez dłuuuugi most nad Wisłą...

I rozkoszowaliśmy się pięknym widokiem na Starówkę...

Po pokonaniu mostu naszym oczom ukazała się charakterystyczna Krzywa Wieża - średniowieczna baszta miejska, która swą nazwę zawdzięcza znacznemu odchyleniu od pionu...

I widok na jej górną kondygnację od drugiej strony...

Następnie trafił się nam po drodze sklep z prawdziwymi toruńskimi piernikami. Stał się on głównym celem w drodze powrotnej, z zamierzeniem kupna łakoci :-)

Nieopodal trafiliśmy na Bramę Klasztorną...

I widok od frontu...

Kolejnym celem był Łuk Cezara...

Stamtąd pojechaliśmy na Rynek Staromiejski, gdzie trafiliśmy na... demonstrację "KOD"...

Ale nie ona była tu naszym celem. A był nim rzecz jasna Ratusz...

Z uwagi na demonstrantów dostęp do pomnika Mikołaja Kopernika był mocno ograniczony, ale finalnie udało się fotę cyknąć...

Z Rynku pojechaliśmy obejrzeć ruiny Zamku Krzyżackiego...

W pobliżu mieści się oczywiście Centrum Kultury Zamek Krzyżacki...

I w bliskim sąsiedztwie Brama Mostowa...

Z tego miejsca widać też w całej okazałości most im. Józefa Piłsudskiego, który ma długość 898 metrów...

Na koniec pojechaliśmy po wspomniane wcześniej pierniki, po drodze zaglądając pod dom Mikołaja Kopernika...

Widok na jego górne kondygnacje...

Na sam koniec wizyty na toruńskiej Starówce udało się trafić jeszcze piękne ujęcie katedry św. Jana Chrzciciela i Jana Ewangelisty...

I trzeba było się zbierać, bowiem zbliżał się czas odjazdu pociągu. Powrót przez most, ale zanim dotarliśmy na dworzec PKP, zahaczyliśmy o taras widokowy po drugiej stronie Wisły, z którego rozciąga się piękny widok na całą Starówkę...

Wspólna fotka też musi być :D

Na tarasie znajduje się też bardzo fajna ściąga...

Z tarasu pojechaliśmy na dworzec, gdzie była masakrycznie długa kolejka po bilety i cudem zdążyliśmy przed odjazdem pociągu. Tzn., Karol kupował bilety, a ja zatrzymywałem już odjeżdżający pociąg. W tym momencie Karol wbiegł na peron, pociąg udało się zatrzymać i dalej bez przygód dotarliśmy do Trzemeszna...

Wycieczka na mega plus!!! Pogoda dopisała, a podczas wizyty na Starówce nawet uraczyła nas słońcem. Bogactwo Torunia w zabytki jest tak ogromne, że polecam każdemu odwiedzić to miejsce :-)

Zapis trasy z wycieczki:

Środa, 16 grudnia 2015 · dodano: 16.12.2015 | Komentarze 0

Sobota, 12 grudnia 2015 · dodano: 12.12.2015 | Komentarze 0

Gniezno

Czwartek, 10 grudnia 2015 · dodano: 10.12.2015 | Komentarze 2

Do Gniezna załatwić jedną sprawę papierkową, a że było słonecznie, to wybrałem się oczywiście rowerem. Droga do Gniezna przez Miaty, Krzyżówkę i Lubochnię. Na miejscu szybko załatwiłem, to co miałem i ruszyłem w drogę powrotną. Pojechałem z Winiar przez ulicę Orcholską, po drodze z premedytacją łamiąc zakaz ruchu na moście  :-D Most jest już wyremontowany tylko nie wiadomo na co czeka. Chyba na wizytę ojca wielebnego z Torunia, aby go poświęcił :-D Dalej przez Dębówiec i tamtejsze lasy...

Następnie standardowo przez Jastrzębowo i Kruchowo i prosto do Trzemeszna. Dzisiaj przyjemne słońce, aczkolwiek znowu zaczął trochę kręcić wiaterek.