Grudzień, 2016

Podsumowanie roku 2016 !!!

Sobota, 31 grudnia 2016 · dodano: 01.01.2017 | Komentarze 3

P O D S U M O W A N I E   R O K U   2 0 1 6

Wykręcone kilometry: 6260,81
Czas jazdy: 278 godzin i 47 minut ( 11 dni 14 godzin 47 minut)
Ilość dni rowerowych: 131
Ilość wyjazdów powyżej 300 km: 1
Ilość upadków: brak
Ilość awarii: brak

Koniec roku, a więc czas na małe podsumowanie. Wiadomym było dużo wcześniej, że ten rok nie będzie dla mnie tak udany jak poprzedni, ale starałem się pokręcić tyle na ile było to możliwe. Powodem była operacja zaraz po świętach wielkanocnych, która wyłączyła mnie z jazdy na dłuższy czas oraz narodziny córeczki w sierpniu. Mimo wielu obowiązków, które pochłonęły sporo czasu udało się wykręcić ponad 6200 km. Przed sezonem liczyłem na 5000 w ramach przyzwoitości, więc plan i tak zrobiony na plus :-) Nie było w tym sezonie spektakularnych wypraw, czy bicia rekordów. Standardowo zaliczyłem dwa lokalne wyścigi MTB, które udało się ukończyć na dobrych pozycjach, biorąc pod uwagę dużo mniejszą ilość jazdy niż rok wcześniej. Udało się też zaliczyć wyprawę nad morze, tym razem do Kołobrzegu/Grzybowa (razem z Bobiko). Tutaj padł jedyny mój rekord tego sezonu - spędziłem w siodle blisko 15 godzin. Szczęśliwie przejechałem sezon, bezawaryjnie i bez jakiegokolwiek upadku. Podobnie, jak w roku ubiegłym w pamięci pozostało kilka przyjemnych chwil z wypraw w ciekawe miejscówki. Do najciekawszych z nich należały:

*** Zawody "GKKG Winter Race 2016" (marzec 2016) ***

*** Trzy stare mosty kolejowe z ekipą BS (marzec 2016) ***

*** Powidzki Park Krajobrazowy (maj 2016) ***

*** Warszawa (maj 2016) ***

*** Poznański piekarnik /z Kacprem/ (lipiec 2016) ***

*** Kołobrzeg i Grzybowo, czyli nad morze w jeden dzień /z Bobiko/ (lipiec 2016) ***

*** Grzybowo - Koszalin (lipiec 2016) ***

*** Do Duszna z córką (wrzesień 2016) ***

*** Zawijasy i zakrętasy, czyli Gniezno i Żabno /z Kacprem/ (wrzesień 2016) ***

*** Zawody "Dębówiec 2016" (październik 2016) ***

*** Po pagórkach w błocie /z Kacprem i Karolem/ (listopad 2016) ***

I na koniec tradycyjnie troszkę fotograficznych wspomnień :-)

Kończąc podsumowanie, chciałbym życzyć wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku 2017!!! Niech będzie on bardzo udany zarówno rowerowo, jak i prywatnie. Szerokiej drogi i wiatru w plecy :-)

P.S. Na nowy rok nie stawiam sobie konkretnych celów, gdyż sam nie wiem ile będzie czasu na kręcenie. Rodzinka i praca pochłaniają sporo czasu, który z gumy niestety nie jest. Wszystko co zakręci się w liczbach podobnych do tych tegorocznych przyjmę z zadowoleniem ;-)

PozdRower ;-P
Kategoria Ciekawe wyprawy

Rajd Sylwestrowy

Sobota, 31 grudnia 2016 · dodano: 01.01.2017 | Komentarze 4

Ostatni dzień roku, to udział w krótkim Rajdzie Sylwestrowym. Postanowiliśmy razem z Kacprem i Karolem w ten oto sposób zakończyć tegoroczny sezon. Zbiórka tradycyjnie na Placu Kosmowskiego. Planowany start był na godzinę 9:00, ale z racji awarii sprzętu jednego z uczestników, ruszyliśmy z ponad 20-minutowym poślizgiem. Trasa wiodła przez Miaty w kierunku Krzyżówki. Aby było troszkę ciekawiej wykręciliśmy w las...

Dojechaliśmy do Krzyżówki i dalej lasem kierowaliśmy się w kierunku Lubochni...

Do samej Lubochni nie dotarliśmy, bowiem punktem docelowym były Kujawki, gdzie dotarliśmy przyjemnym skrótem. Na Kujawkach rozpaliliśmy ognisko i odbyło się wspólne pieczenie kiełbasek...

Po konsumpcji wznieśliśmy toast lampką (kubeczkiem) szampana i życzyliśmy sobie udanego Nowego Roku 2017 :-) Po chwili lenistwa ruszyliśmy w drogę powrotną. Jako, że czas mieliśmy bardzo dobry, zdecydowaliśmy się pojechać na wierzbiczańską skarpę. Dla wielu uczestników była to nowość. Odwiedzili to miejsce po raz pierwszy i nie kryli zadowolenia z zastanego krajobrazu...

Dalsza część trasy wiodła obrzeżami Kaliny i dalej przez Wymysłowo w kierunku DK15. Przecięliśmy krajówkę, dostaliśmy się do Rudek i stamtąd nowiutką ścieżką rowerową prosto do Trzemeszna. Nowa ścieżka jest całkiem przyjemna, brakuje tylko estetycznych detali w postaci zieleni, drzewek, itp., ale to zapewne zostanie zrealizowane wiosną. Na mecie rajdu pożegnaliśmy się, raz jeszcze życząc sobie pomyślności w Nowym Roku. W ten oto sposób zakończony został kolejny sezon (rok) rowerowy. Podsumowanie minionego roku w osobnym temacie ;-)

Do pracy / z pracy

Środa, 21 grudnia 2016 · dodano: 21.12.2016 | Komentarze 0

"Gruby Dąb"

Wtorek, 20 grudnia 2016 · dodano: 21.12.2016 | Komentarze 0

Wtorek był dniem wolnym od pracy, a że udało się wygospodarować nieco czasu, to wypadało pokręcić. Udało zgrać się z Karolem i przed godziną 10 ruszyliśmy przed siebie. Nie było konkretnego planu, a że do głowy przyszedł "Gruby Dąb", to tak uczyniliśmy. Pojechaliśmy wariantem asfaltowym przez Zieleń, Trzemżal i Słowikowo. Dalej wbiliśmy się w las i niebieskim szlakiem dotarliśmy pod szlachetne drzewo...

Po krótkiej przerwie ruszyliśmy dalej, w kierunku DW262, by dostać się do Orchowa. Tam skierowaliśmy się na Orchówek, gdzie wbiliśmy się ponownie w las, którym dotarliśmy do Skubarczewa. Tam ponownie krótki postój...

Dalej pojechaliśmy przez dolinę Noteci Zachodniej, Kinno, Jerzykowo i Ostrowite, a stamtąd prosto do Trzemeszna przez Zieleń.

Do pracy / z pracy (namiastka zimy)

Sobota, 17 grudnia 2016 · dodano: 17.12.2016 | Komentarze 3

Dzisiaj do pracy na godzinę 9:30, więc przy dziennym świetle można było śmignąć rowerem. Warunki były kapitalne jak na tę porę roku. Lekki, 3-stopniowy mrozik i praktycznie bezwietrznie. Do tego białe krajobrazy za sprawą zjawiska szadzi. Jednym słowem, droga do pracy była dużą frajdą :-) Pojechałem dzisiaj przez Miaty, gdzie zetknąłem się z szadzią okrywającą swym białym płaszczem cały krajobraz...

Po chwili wjechałem do lasu i poruszając się przyjemnym duktem dotarłem do innej niż zwykle, dzisiaj bardziej urokliwej polany...

Dalej jazda przez las w pobliżu jeziora Wierzbiczany...

Przejechałem przez osiedle Spokojne na Kalinie i skierowałem się ku wsi Wierzbiczany. Tam przekonałem się jak śliska jest dzisiejszego dnia nawierzchnia asfaltowa. Przy skręcie w polny skrót pociągnęło mi tylne koło i obróciło o 180°. Zatrzymałem się w kierunku odwrotnym do jazdy. Obyło się bez gleby i tylko dzięki szybkiej reakcji oraz opanowaniu udało się wypiąć buta z pedała, podeprzeć się i utrzymać równowagę. Nie bez znaczenia był też fakt, że prędkość w tym momencie była niewielka (10-12 km/h). Przeważnie wchodzę w ten zakręt znacznie szybciej, jednak dzisiaj należało być ostrożnym. Dalej zmierzałem w kierunku Gniezna, a przez mgłę powoli zaczynało przebijać się słońce...

Na wjeździe do Gniezna niebo było już błękitne...

Przejazd przez miasto z dużą ostrożnością, bowiem na zakrętach strasznie ślisko. Szczególnie trzeba było uważać na Orcholskiej przy skręcie w sąsiedztwie tartaku. Do pracy udało dotrzeć się cało i w dobrym humorze po sporej dawce pięknych krajobrazów.

Z pracy powrót przez Dębówiec, Kalinę, Strzyżewo Paczkowe, Kozłowo i Pasiekę. Odcinek Kozłowo - Pasieka ciężki z uwagi na sporą ilość zmrożonych kolein. Przy dodatniej temperaturze nie polecam się tamtędy wybierać, bowiem błoto będzie zapewne konkretne.

Kujawki wieczorem

Wtorek, 6 grudnia 2016 · dodano: 08.12.2016 | Komentarze 0

We wtorkowy wieczór razem z Kacprem wybraliśmy się na Kujawki nad jezioro Wierzbiczany. Trasa wiodła przez centrum miasta, Miaty, Krzyżówkę i rejony Lubochni. Nad jeziorem chwila przerwy i powrót przez Wymysłowo i Rudki. W lesie oczywiście sporo błota, a na Kujawkach, to nawet mały odcinek z istnym bagnem, gdzie musieliśmy przeprawiać się bokiem. W centrum miasta już widoczne dekoracje świąteczne...