Grudzień, 2018

Podsumowanie roku 2018 !!!

Poniedziałek, 31 grudnia 2018 · dodano: 31.12.2018 | Komentarze 1

P O D S U M O W A N I E  R O K U  2 0 1 8

Wykręcone kilometry: 11060,61
Czas jazdy: 427 godzin i 48 minut ( 17 dni 19 godzin 48 minuty)
Ilość dni rowerowych: 186
Ilość wyjazdów powyżej 300 km: 3
Ilość upadków: 2
Ilość awarii: 0

Koniec roku, czyli tradycyjnie małe podsumowanie z mojej strony. Zacznę może od tego, że ten rok był nieco inny niż poprzednie. Stałem się posiadaczem roweru szosowego, więc doświadczyłem jazdy na cienkich kółkach. Rozumiem teraz tych, których to kręci, bowiem jazda po asfalcie nabrała innego znaczenia. Jeśli chodzi o kilometraż, to udało się wykręcić ponad 11000 km. Jeszcze niedawno uważałem, że cyfra powyżej 10000 km w roku, to kosmos!!! Teraz powoli staje się to u mnie normą. Miniony sezon przyniósł ponownie kilka ciekawych wypraw i rekordów. Pierwszy raz w życiu dojechałem rowerem w góry!!! Wyprawy do Szklarskiej Poręby i Harrachova chyba nigdy nie zapomnę. Z kolei sierpniowa wyprawa nad morze zakończyła się istnym rekordem. Dojechałem na Hel na rowerze MTB w niespełna dobę, pokonując 418 kilometrów :-) Spędziłem w siodle ponad 18 godzin, a w okolicach Żarnowca pobiłem rekord prędkości: 76,50 km/h!!!. W pamięci pozostało także kilka innych przyjemnych wypraw. Do najciekawszych z nich należały:

*** Z wizytą w kujawsko-pomorskim (luty 2018) ***

*** DT4YOU MTB Maraton Oborniki (kwiecień 2018) ***

*** Z wizytą u Kopernika (maj 2018) ***

*** Szklarska Poręba i Harrachov, czyli w jedną dobę w góry (lipiec 2018) ***

*** Przez Bory Tucholskie i Kaszuby na początek Polski (sierpień 2018) ***

*** Wmordewind'owa wyrypa do Zielonej Góry (wrzesień 2018) ***

*** #dlaNiepodległej (listopad 2018) ***

I na koniec tradycyjnie troszkę fotograficznych wspomnień :-)

Kończąc podsumowanie, chciałbym życzyć wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku 2019!!! Niech będzie on bardzo udany zarówno rowerowo, jak i prywatnie. Szerokiej drogi i wiatru w plecy :-)

P.S. W nowym roku chciałbym spróbować czegoś nowego. Póki co nie będę uchylał rąbka tajemnicy, a czy coś z tego wyjdzie? Zobaczymy. Najważniejsze, to przejechać sezon cało i zdrowo, czego Wam także życzę. PozdRower ;-P

Zakończenie sezonu 2018

Poniedziałek, 31 grudnia 2018 · dodano: 31.12.2018 | Komentarze 1

Ostatni dzień roku, to tradycyjnie zakończenie sezonu. Tym razem zebrała się ekipa trzemeszeńsko-mogileńska. Pod wieżą widokową w Dusznie wspólnie wypiliśmy szampana...

Złożyliśmy sobie życzenia na nowy rok 2019, wznosząc toast...

I dalej razem pokręciliśmy nieco po Wale Wydartowskim i lasach w rejonie Gołąbek. Było sympatycznie i oby takich jazd w nowym roku więcej ;-)

Deszczowa sobota

Sobota, 29 grudnia 2018 · dodano: 31.12.2018 | Komentarze 0

Pogoda w sobotnie przedpołudnie nie zachęcała do jakiejkolwiek aktywności, jednak ostatnie dni ze znikomą ilością kręcenia korbą spowodowały, że głód jazdy był u mnie spory. Postanowiłem wyjechać i obrać kierunek Powidzki Park Krajobrazowy. W lesie deszcz jest mniej odczuwalny, a i spod kół nie pryska wodą. Z Trzemeszna przez Trzemżal i Słowikowo dotarłem do pierwszych terenowych duktów. Następnie przeciąłem asfaltówkę prowadzącą do Orchowa i ponownie leśnymi duktami dotarłem pod Gruby Dąb...

Kolejne kilometry były przyjemnością. Pokręciłem po PPK swoją ulubioną i niezbyt wymagającą trasą, docierając do Skorzęcina. W Skorzęcinie pustki, a widok na jezioro był nieco przytłaczający, szaruga na maxa...

Z Skorzęcina przez Słowikowo, Ćwierdzin i Wymysłowo dotarłem do ośrodka w Jankowie Dolnym...

Następnie pokręciłem jeszcze trochę po lesie w rejonie Wymysłowa, by przez Rudki dotrzeć do Trzemeszna. Mimo deszczu, nie odczuwałem dyskomfortu podczas jazdy, a dzień uważam za udany ;-)

Świąteczny rozruch

Środa, 26 grudnia 2018 · dodano: 26.12.2018 | Komentarze 1

W drugi dzień świąt razem z Karolem wybraliśmy się na krótką rundę po okolicy. W końcu ile można siedzieć przy stole i jeść :-D Rundka wiodła przez Miaty, Wymysłowo, skarpę nad jeziorem Wierzbiczany...

Ze skarpy pojechaliśmy przez Kalinę do ośrodka w Jankowie...

Z Jankowa przez Wymysłowo, Rudki i Pasiekę wróciliśmy do Trzemeszna. Przydało się trochę aktywności i przerwy od jedzenia :D

Snow MTB vol. 2

Czwartek, 20 grudnia 2018 · dodano: 26.12.2018 | Komentarze 1

W przedświąteczny czwartek ponownie sypnęło śniegiem, więc po ogarnięciu spraw na wieczór wytargałem rower i udałem się na krótką rundę. W mieście musiałem przedostać się przez breję, ale już w terenie było zacnie. Między Świętym, a Wymysłowem przecierałem szlak, bo droga była zasypana...

Później było już łatwiej, bo coś tam po drogach zdążyło przejechać...

Przez Kalinę dotarłem do Jankowa Dolnego...

Zjechałem na dół do ośrodka wypoczynkowego, po czym wyjazd do góry i jazda lasem na Kalinę, a stamtąd do Wymysłowa. Dalej udałem się na Rudki, przecinając DK 15 i terenowym duktem kierowałem się w stronę Pasieki. Tutaj było znów ciężej, bowiem ponownie przecierałem szlak. Jazda szła jednak płynnie, więc depnąłem trochę mocniej. I tak sobie cisnąłem, aż trafiła się pod przednim kołem koleina. Uślizg koła i gleba nr 2 w sezonie 2018 stała się faktem. Przy okazji mogłem doświadczyć jak czują się saneczkarze na torze saneczkowym, bowiem przejechałem się nieźle rozpędzony kilka metrów na tyłku :-D Strat w ludziach i sprzęcie na szczęście zero :-) Pozbierałem się, otrzepałem ze śniegu i przez Pasiekę, Niewolno i okolice Folusza wróciłem do Trzemeszna. Po powrocie musiałem nieco odczekać, by rower odtajał...

Tym sposobem wyszła nie za długa rundka, ale dająca sporo frajdy :-)

Kategoria Zimowo

Snow MTB

Niedziela, 16 grudnia 2018 · dodano: 26.12.2018 | Komentarze 1

W niedzielny poranek sypnęło śniegiem, więc obowiązkowo trzeba było wyjechać. W końcu jazda po śniegu daje dużo frajdy. Najpierw samotnie pognałem w stronę Kruchowa, jadąc przez Kierzkowo. Gdy tylko wjechałem w teren, koniecznym było obniżenie ciśnienia w oponach...

W lesie klimat całkiem przyjemny...

W Kruchowie zatrzymałem się na moment przy mostku...

Następnie kierowałem się w stronę Trzemeszna, by wyjechać na przeciw Grzegorzowi. Dalej już razem pojechaliśmy w rejon Wału Wydartowskiego...

Trasa wiodła przez Wydartowo, Ignalin, Przyjmę, Józefowo i dalej w stronę Mielna...

Następnie ponownie jazda przez las, Drewno prosto do Chomiąży Szlacheckiej. Stamtąd udaliśmy się do Gąsawki. Tamtejsze mokradła zostały skute przez cienką warstwę lodu...

Z Gąsawki leśnostradą dotarliśmy na plażę w Gołąbkach...

Nasze rowery spisywały się oczywiście niezawodnie...

Z Gołąbek przez Kurzegrzędy, Jastrzębowo i Pasiekę wróciliśmy do Trzemeszna. Jazda po pierwszym śniegu tej zimy dała dużo frajdy :-)

Kategoria Zimowo

Do pracy (ślisko) / z pracy...

Środa, 5 grudnia 2018 · dodano: 05.12.2018 | Komentarze 0

Spokojna tułaczka po PPK

Niedziela, 2 grudnia 2018 · dodano: 05.12.2018 | Komentarze 2

W niedzielny poranek pojechaliśmy razem z Krzychem i Grzegorzem pokręcić nieco po Powidzkim Parku Krajobrazowym. Jazda na luzie i bez spiny, i trochę pogadanek po drodze. Pojeździliśmy po lesie...

Zahaczyliśmy też o ośrodek wypoczynkowy w Skorzęcinie...

Ze Skorzęcina przez Kołaczkowo i Miaty wróciliśmy do Trzemeszna. Miło spędzone blisko 3 godzinki w niedzielne przedpołudnie :-)

Sobota, 1 grudnia 2018 · dodano: 01.12.2018 | Komentarze 1

Standardowy dojazd do i z pracy. Rankiem było rześko, mrozik trzymał...