Gniezno i w debiucie z SPD rundka do Zieleni :-)

Poniedziałek, 16 marca 2015 · dodano: 16.03.2015 | Komentarze 3

Dzisiaj rano przed godziną siódmą runda do Gniezna na zebranie do pracy. Przy okazji przetestowałem nową kasetę Shimano HG-51 i łańcuch KMC Z92. Poprzednia kaseta (Sram PG-830) dość szybko się zajechała mimo, że łańcuch był w przyzwoitej kondycji. Wystarczyło niespełna pięć tysięcy kilometrów i podzespoły do wymiany. W piątek założone zostały nowe dzięki uprzejmości Karola. Karol dzięki wielkie, bo sam bym sobie z tym nie poradził. Po zebraniu powrót do Trzemeszna. Wyjeżdżam na ulicę Orcholską, a tam taki wmordewind, że postanawiam pojechać w kierunku Dębówca i schować się do lasu. W lesie na spokojnie testuję nowe podzespoły i jest w porządku. Trzeba było tylko lekko podregulować przerzutki i gitara gra :-) Po powrocie do domu biorę się za przygotowanie sprzętu do sezonu dla małej. Umycie rowerka, sprawdzenie hamulców, nasmarowanie łańcucha i sprzęt gotowy do jazdy...

Następnie wziąłem się za wymianę pedałów przy swoim sprzęcie. Przyszedł w końcu najwyższy czas, bym ruszył z tematem SPD. Odkręciłem stare pedały platformowe. Z tym od strony korby namordowałem się nieziemsko. Skubany był tak mocno przykręcony, że musiałem skorzystać z niekonwencjonalnych rozwiązań. W końcu się udało i można było zakładać SPD (Shimano PD-M540). Otrzymałem je od życzliwego znajomego z forum. Tomku jeśli to czytasz, to jeszcze raz wielkie dzięki :-)

Buty na początek sprawiłem sobie takie, byle były. Udało mi się kupić na aukcji trekkingowe nówki sztuki za 30zł. Na początek spokojnie wystarczą. Po montażu trzeba było oczywiście wykonać jazdę testową, póki mała jeszcze w przedszkolu. Wykonałem rundkę do Zieleni i z powrotem. Muszę  przyznać, że pierwsze wrażenie mega pozytywne :-) Zupełnie inna jazda i wcale nie tak trudno się przestawić jak co niektórzy mówili :-) Po powrocie szybki obiad, a następnie wyjście z małą, by to ona sobie troszkę pojeździła. Póki co jeszcze na czterech kółkach, ale w tym sezonie trzeba będzie to bezwzględnie zmienić :-)

I tak oto minął dzisiaj bardzo barwny dzień. Wszystko poszło jak należy i oby tak dalej :-)

| 23:08 wtorek, 17 marca 2015 | linkuj anetkas - mała generalnie dużo na rowerze nie jeździ, dopiero w zeszłym roku coś tam więcej zaczęła, więc nie chcę jej zniechęcać od razu. Ale z pewnością w tym roku popracuję nad tym i powinno się udać :-)

sebekfireman - stare pedały były tam od nowości, więc przy nich nic nie grzebałem, a spd ładnie już przesmarowane. Psa może zabiorę na jakiś wypad, jak tylko sprawię sobie bagażnik, to kto wie, może zapakuję go do sakwy :-D
| 21:51 wtorek, 17 marca 2015 | linkuj Gwinty przy pedałach dobrze zawsze posmarować jakimś gęstym smarem, żeby się nie zapiekły. Hehe - przestawić jest się łatwo, ale na początku zdarza się nieraz zapomnieć wypiąć - zwłaszcza na dojazdach do skrzyżowań :P
Jeszcze trochę i z córką będziesz śmigał na dalsze wycieczki. Czemu psa na wycieczki nie zabierasz? Widać że mu się podoba ta jazda w koszyku :P
anetkas
| 21:07 poniedziałek, 16 marca 2015 | linkuj Duża dziewczynka.:)

Po prostu Jej odkręć kółka pomocnicze. Pojedzie spokojnie, najwyżej się wywróci. Może też obniż lekko siedzonko, żeby czuła że ma panowanie nad rowerkiem. Moi Chłopcy jeżdżą na dwóch kółkach od 4roku życia i nie było żadnych przymiarek, po prostu kółka zostały ściągnięte i zaczęła się jazda. :)
I zrób to już jutro, nie czekaj na specjalne okazje, to duża babka i da sobie radę.