Praca i piaszczysty Wał Wydartowski

Sobota, 29 sierpnia 2015 · dodano: 29.08.2015 | Komentarze 5

Rano standardowo do pracy. Z pracy powrót przez Lasy Królewskie. Tradycyjnie już po pracy postanowiłem trochę więcej pokręcić. Najpierw w rejonie Gołąbek wykręciłem w drogę, która od dłuższego czasu mnie ciekawiła. I tak sobie jechałem, aż droga się skończyła. Rozejrzałem się dookoła i w prawo można było wbić się w zarośniętą i zapewne rzadko uczęszczaną dróżkę. Jechałem nią powoli, bowiem była strasznie wyboista, aż dotarłem nad brzeg jakiegoś akwenu. Okazało się, że jest to jezioro Wielkie Łomno położone między Gołąbkami, a Kurzegrzędami...

Panowała tam niebywała cisza, aż nie chciało się ruszać dalej. No, ale trzeba było się zbierać. Wyjechałem stamtąd przyjemnym singielkiem i wróciłem na znaną już drogę. Stamtąd pojechałem na Gołąbki i dalej przez Sadowiec do Padniewa. Tam skręciłem w kierunku Dębna, do którego dotarłem po kilku minutach. Zaraz za wsią jest bardzo przyjemny widok na wieżę widokową w Dusznie. Pierwszy raz widziałem ją od tej strony...

Następnie pojechałem w dół do Ignalina. Z początku droga była przyjemna w otoczeniu brzóz, ale z upływem metrów robiła się strasznie nierówna i kamienista. Z Ignalina postanowiłem wykręcić w kierunku wieży widokowej, więc udałem się tam czarnym szlakiem. To co się stało z tą drogą z uwagi na brak deszczów w ostatnim czasie, to jest jakaś masakra. Piachu momentami więcej niż na plaży. Były momenty gdzie pod górkę trzeba było butować, bo całe obręcze kół grzęzły w miękkim piachu. W wielu miejscach na tym odcinku wygląda to tak (a nie jest to wcale najgorszy fragment :-D)...

W Dusznie udałem się w kierunku Wydartowa obserwując wschodzący księżyc...

Z Wydartowa pojechałem do Kruchowa, a stamtąd przez Niewolno prosto do Trzemeszna i koło godziny 20-tej zameldowałem się w domu.

P.S. Zdjęcia kiepskiej jakości, bowiem z uwagi na brak aparatu przy sobie, robione telefonem. A szkoda, bo wieczór był bardzo przyjemny :-P

| 22:15 niedziela, 30 sierpnia 2015 | linkuj Marcin - generalnie nie jest trudno trafić, jeśli się o tym wie :-) Z Gniezna jedziesz czarnym szlakiem przez Dębówiec w kierunku Gołąbek. W pewnym momencie w lesie nie jedziesz szlakiem, tylko tak jak prowadzi asfalt (tam gdzie mnie w oddali widzieliście z Kubą podczas niedawnej nocnej jazdy). I tym asfaltem cały czas prosto, przecinasz drogę na Rogowo i dalej wciąż prosto tym asfaltem. Dojedziesz do fyrtla, gdzie stoją dwa gospodarstwa po prawej stronie (Kurzegrzędy), a w lewo jest leśna droga. Tam musisz skręcić, a następnie po krótkim odcinku w prawo i dojedziesz do miejsca gdzie jest szlaban, a obok niego większe kamienie. Tam trzeba się wbić w przyjemnego singielka i po chwili meldujesz się nad jeziorem :-)
marcingt
| 10:35 niedziela, 30 sierpnia 2015 | linkuj Mógłbyś jakoś dokładniej określić jak dojechać do tego jeziora? Zawsze mnie intrygowało jak tam dojechać, bo na mapie żadnej drogi nie mogłem wyhaczyć.
jerzyp1956
| 08:15 niedziela, 30 sierpnia 2015 | linkuj Ano ba brakuję w tym roku wyjazdu w dużej grupie trzeba to zorganizować.
| 21:35 sobota, 29 sierpnia 2015 | linkuj Daj tylko znać jak już będziesz konkretniej planował, to się ustawimy z terminem. Myślę, że spokojnie pojechałoby więcej osób :-)
grigor86
| 21:27 sobota, 29 sierpnia 2015 | linkuj Ależ nie przepraszaj za jakość zdjęć, bo dla zaglądających tu liczy się to, ze w ogóle jakieś są, a są i to nawet dobrej jakości. Myślę o Wale Wydartowskim intensywnie, bardzo chciałbym odwiedzić to miejsce we wrześniu, albo październiku....