Trochę Pałuk, trochę Wielkopolski...

Niedziela, 1 maja 2016 · dodano: 01.05.2016 | Komentarze 0

Dzisiaj od rana z Kacprem ruszyliśmy pokręcić trochę po okolicznych fyrtlach. W planach było pojechanie nad jezioro Wiecanowskie, a może i coś więcej. Najpierw dojazd do Kruchowa i myk w teren zasmakować co nieco Wału Wydartowskiego. Mordowałem się niemiłosiernie na podjazdach i terenowych ścieżkach. Nogi po przerwie spowodowanej operacją jeszcze słabe, a nie wolno mi się forsować, więc nie było mowy o agresywnej jeździe. No, ale jakoś powoli do przodu :-) Dalej jazda przez Ignalin, Przyjmę i Palędzie Dolne skąd ładnie widać jezioro Palędzie...

W Palędziu Kościelnym zjechaliśmy na dół i wbiliśmy się w przyjemną ścieżkę, kierując się na Wieniec, po drodze podziwiając jezioro Wienieckie...

Tutaj ponownie zjazd w dół i jazda w pobliżu linii brzegowej jeziora Chwałowskiego. Dalej Chałupska i Wszedzień, czyli poruszanie się wzdłuż brzegu jeziora Wiecanowskiego...

Skoro jezioro Wiecanowskie, to i Wiecanowo. Zajrzeliśmy na tamtejsze kąpielisko. Pierwszy raz odwiedziłem to miejsce mimo, że wielokrotnie przejeżdżałem w pobliżu. Muszę przyznać, że kąpielisko jest małe, ale zrobiono tu kawał dobrej roboty. Wszystko ładnie odpicowane, z murowanym mini-molo, teren ogrodzony z parkingiem. Całkiem przyjemnie się to prezentuje...

Jeszcze tylko wspólna fotka nad brzegiem jeziora...

I można było ruszać dalej. Jako, że mieliśmy dobry czas postanowiliśmy wydłużyć dzisiejszego tripa i pocisnąć do Przyjezierza. Dojazd najprostszą z możliwych tras, przez Mogilno i Gębice z przecięciem w międzyczasie DK 15. Droga do Przyja minęła sprawnie i po niespełna godzinie byliśmy na plaży. Tutaj niewiele się zmieniło...

Na plaży trafiliśmy na majówkę organizowaną przez gminę Jeziora Wielkie pod hasłem "Aktywna Plaża". Grała całkiem fajna muzyka z lat 90-tych (czasy kiedy uczyłem się w podstawówce), spiker aktywnie nakręcał imprezę, finiszował rajd nordic walking, w planach były liczne konkursy, turniej piłki nożnej plażowej i zumba. Rozsiedliśmy się na ławce uzupełniając kalorie i płyny, słuchając przyjemnej muzyki i jakoś nie chciało nam się ruszać. Ale do domu trzeba było wrócić. W momencie kiedy postanowiliśmy kontynuować jazdę ruszył rajd rowerowy, więc wmieszaliśmy się w tłum i nadzialiśmy się na reportera, który cyknął nam fotkę. Pewnie gdzieś na jakimś portalu typu Wójcin czy coś podobnego ją znajdziemy :-D

Z Przyjezierza pomknęliśmy przez las docierając do wioski Wysoki Most i tam zrobiliśmy krótki i ostatni postój...

Dalej przez Linówiec i Orchowo oraz Orchówko i ponownie do lasu. Wyjechaliśmy w okolicach Sokołowa i asfaltowym dywanem pomknęliśmy w kierunku Trzemeszna, po drodze spotykając sympatycznego bociana...

Przemknęliśmy Trzemżal, Zieleń i przed godziną 14 zameldowaliśmy się w Trzemesznie. Trip w pełni się udał. Jedyne czego zabrakło, to słońca w jego drugiej części, ale nie ma co narzekać, bowiem w najbliższych dniach ma go być coraz więcej :-)