Kolizja z lawetą!!!

Piątek, 3 czerwca 2016 · dodano: 03.06.2016 | Komentarze 1

Standardowa jazda do i z pracy, ale postanowiłem wpis zatytułować inaczej. Tak, tak miałem dzisiaj kolizję z lawetą!!! Ostatnio mam w sobie chyba jakiś magnes, bo przyciągam samochody do siebie :/ Na szczęście jestem cały. Jedyny uszczerbek to leciutkie stłuczenie na stopie i uszkodzenie buta. Jechałem sobie do pracy. Byłem przed samym Gnieznem jadąc wzdłuż torów od Wierzbiczan. Przede mną jechał rowerzysta, którego zamierzałem wyprzedzić. Obejrzałem się do tyłu i widziałem, że jedzie samochód. Poczekałem chwilę i gdy samochód mnie wyprzedził rozpocząłem manewr wyprzedzania rowerzysty. I się zaczęło... Okazało się, że samochód miał zaczepioną lawetę. Za cholerę jej nie widziałem wcześniej. Całym bokiem lawety została przetarta moja stopa, a na końcu uderzona światłem, a wszystkiemu towarzyszył głośny trzask. Udało mi się utrzymać równowagę i nie doszło do upadku. Kierowca samochodu słysząc trzask momentalnie zwolnił, przejechał krótki odcinek i zatrzymał się przy najbliższej przecznicy. Ogólnie poza zdarzeniem obyło się bez nerwów. Porozmawialiśmy chwilę kulturalnie i wszystko wyjaśniliśmy. Kierowca przyznał, że gdy spojrzał w lusterko, to momentalnie zrobiło mu się gorąco. Analizując całą sytuację na spokojnie wnioski są takie, że oboje ponieśliśmy winę w tym zdarzeniu. Ja nie zachowałem należytej ostrożności i zacząłem zbyt szybko wyprzedzać innego rowerzystę, natomiast kierowca pojazdu nie zachował odpowiedniej odległości. Gdyby była przepisowa odległość jednego metra, to nawet zaczynając manewr wyprzedzania zmieściłbym się między lawetą, a drugim rowerzystą. Strach pomyśleć co mogłoby być, gdyby ta odległość była mniejsza o jeszcze kilka centymetrów. Inna sprawa, do tej pory nie wiem, jak ja mogłem nie widzieć tej lawety. A tak wygląda but po kolizji...

Tak, więc koledzy i koleżanki, rowerzyści - JEŹDZIJCIE OSTROŻNIE!!!