Zawijasy i zakrętasy, czyli Gniezno i Żabno

Środa, 7 września 2016 · dodano: 07.09.2016 | Komentarze 2

Z samego rana musiałem odstawić auto do lakiernika w Gnieźnie. Aby później jakoś sprawnie wrócić załadowałem rower w bagażnik i ruszyłem w kierunku Gniezna. Odstawiłem auto i dalej poruszałem się rowerem. W Gnieźnie miałem do załatwienia kilka spraw, więc trochę pokręciłem się po mieście. W centrum natknąłem się na lokal, którego wcześniej nie widziałem. Zapewne już trochę czasu istnieje, ale nie znam go, pewnie dlatego, że rzadko bywam w tych rejonach. Tutaj wstawiam fotkę ze specjalną dedykacją dla bikestatowego konesera browarków i hamburgerów - Rolnika :-)

Masz pretekst teraz, by zawitać do Gniezna i ocenić tutejsze jadło :-D A przy okazji rzecz jasna, trzeba umówić się na wspólnego tripa :-) Po mieście pokręciłem się kilkadziesiąt minut i ruszyłem w drogę do Trzemeszna. Plan był taki, aby pojechać przez Lasy Królewskie. Pogoda klarowała się na dobre, słońce zaczęło grzać, więc zrobiłem krótką przerwę na złapanie małej porcji słonecznych promieni. Nawet z motylem się dzisiaj dogadałem :-D

Mamy wrzesień, ale pogoda iście letnia...

Po kilku minutach ruszyłem dalej. Tak sobie jechałem i doszedłem do wniosku, że przy takiej pogodzie trzeba pokręcić chociaż do tych 50 kaemów. I tak sobie jechałem z Gołąbek do Ławek, dalej Kruchowo i mała zawrotka na Jastrzębowo. Na odcinku od Kruchowa do Grabowa w końcu zaczęli remontować nawierzchnię...

Z Jastrzębowa pojechałem do Strzyżewa Paczkowego i dalej szutrem przez Kozłowo w kierunku Pasieki. Stamtąd przez Niewolno prosto na Trzemeszno i w ten sposób nakulało się nieco ponad 50 kaemów.

Po południu okazało się, że mogę odebrać w Żabnie zamówiony towar. Zagadałem jeszcze do Kacpra i razem ruszyliśmy do Żabna. Dojazd przez Trzemżal, Płaczkowo i Wylatowo. W Żabnie załatwiłem co miałem załatwić i ruszyliśmy dalej. Najpierw zajrzeliśmy na nieopodal położony stary most kolejowy...

Spędziliśmy tam kilka minut, przeznaczając czas na fotki...

Zajrzeliśmy też na dół...

Po kilku minutach ruszyliśmy w drogę powrotną. Jako, że Kacper nigdy nie był na drugim z pobliskich mostów, postanowiliśmy pojechać przez Marcinkowo. Nim dotarliśmy na miejsce zahaczyliśmy o Gębice i tamtejszy sklep spożywczy. Krótka przerwa i kręciliśmy dalej. W rejon mostu w Marcinkowie dostaliśmy się wariantem dolnym. Trochę musieliśmy się przeprawić przy przejeździe pod torami z uwagi na duże zarośnięcie terenu. Ostatnio jak tu byłem było względnie, natomiast teraz spore połacia chwastów, trawy i krzaków. Przebrnęliśmy tę przeszkodę i po chwili byliśmy pod mostem...

Na górę dostaliśmy się stromym i śliskim nasypem. Nieźle się przy tym zdyszeliśmy :-D Na górze oczywiście fotki...

I przeprawa na drugą stronę mostu...

Na dole z kolei można było zaobserwować przyjemny efekt w postaci cienia ukazującego konstrukcję mostu...

Ewakuacja z mostu nastąpiła wariantem górnym i mogliśmy ruszać w kierunku Trzemeszna. Powrót przez Łosośniki i Trzemżal. Tym sposobem nieoczekiwanie pękła mi tego dnia stówka, co było przyjemną niespodzianką, bo czasu na jazdę ostatnio bardzo mało.