• Sprzęt Siwobrody Kozak

Tour de Kujawy

Sobota, 11 czerwca 2022 · dodano: 26.06.2022 | Komentarze 0

Wycieczka do Torunia z Travel & Cycle Team Poznań, a w bonusie powrót na kołach do domu razem z Damianem. Tak zakończyłem tygodniowy urlop. Od rana razem z Damianem pojechaliśmy w kierunku Janowca Wielkopolskiego, gdzie mieliśmy dobić do jadącej ekipy z Poznania. Po drodze zajrzeliśmy do starego, opuszczonego kościoła w Zrazimiu...

W Janowcu oczekiwanie na poznańską ekipę przedłużało się, więc postanowiliśmy obrać kierunek Kłecko. Po kilku minutach nadjechała 8-osobowa grupa i już razem mknęliśmy w kierunku Damasławka. Krótki postój zrobiliśmy w Wapnie i dalej przez Kcynię dotarliśmy do Nakła. Tam postój nieco się wydłużył, bowiem dwie osoby złapały kapcia. Odcinek z Nakła do Bydgoszczy był przyjemny, bo raz z wiatrem, a po drugie wzdłuż drogi biegła bardzo przyjemna droga rowerowa. Przejazd przez Bydgoszcz poszedł całkiem sprawnie. Krótki postój na wylocie z miasta i kręciliśmy dalej. Do Torunia dojechaliśmy bardzo fajną drogą rowerową, która powstała w miejscu starej linii kolejowej. Tam pożegnaliśmy się z uczestnikami wyprawy i razem z Damianem rozpoczęliśmy drogę powrotną. Na moście zatrzymaliśmy się na moment, by spojrzeć na toruńską starówkę...

Droga powrotna to oczywiście dobrze znana trasa przez Cierpice, Gniewkowo i Rojewo w kierunku Inowrocławia. Czasu było mało, bowiem powoli zaczęło się ściemniać, więc ostatni fragment trasy to jazda przez Janikowo, Mogilno i Jastrzębowo. Wyszedł przyjemny trip z ładnym dystansem :-)