Kwiecień, 2015

Duszno

Wtorek, 7 kwietnia 2015 · dodano: 08.04.2015 | Komentarze 2

Na poświąteczne popołudnie umówiłem się z Kubą na wspólny wypad. Jako, że ja byłem ograniczony czasowo, trzeba było pomyśleć nad terenami okolicznymi. Zaproponowałem, więc Duszno, a Kuba bez wahania propozycję przyjął. Umówiliśmy się w ten sposób, że ja wyjadę w stronę Gniezna i spotkamy się w Strzyżewie Kościelnym. Zaraz po wyjeździe orientuję się, że mam mocny wmordewind, a to mocno komplikuje sprawę, bym zdążył na czas do punktu zbiórki. Nie kalkuluję więc i ładuję się w krajówkę, by jak najszybciej dojechać do Rudek. Tam skręcam na Kozłówko i dalej polnym skrótem w kierunku wysypiska w Lulkowie. Stamtąd miałem już prosto śmignąć na Strzyżewo Kościelne, ale Kuba z wiatrem w plecy był już na miejscu. Nie było sensu, by czekał, więc ja szybko rozkminiam jak wydostać się w kierunku Strzyżewa Paczkowego. Jadę na czuja przez jakieś gospodarstwa, przy okazji poznając nowe ścieżki. W końcu wyjeżdżam tam gdzie chciałem. Od tego momentu mam wiatr w plecy. Wiem, że Kuba jest już przede mną, więc cisnę ile fabryka dała. Utrzymuję prędkość w granicach 37 km/h. Gdy dojeżdżam do Jastrzębowa odczytuję wiadomość, że Kuba leci już na Kruchowo. No to naparzam dalej ile mogę. W końcu udaje się spotkać w Kruchowie koło starego dworku i razem już śmigamy na Duszno. Przed Wydartowem zmuszeni jesteśmy "podelektować" się miejscowymi zapachami, których źródłem był rozrzutnik na polu :-D Po kilkunastu minutach meldujemy się na wieży widokowej....

Przejrzystość powietrza była wczoraj całkiem znośna, widać było dymek z elektrowni w Pątnowie i kopułę bazyliki w Licheniu...

Widać było, także hałdy w Piechcinie...

Całkiem przyjemny widok także w stronę Lasów Królewskich...

Tarcza z kierunkami i oznaczeniem miejsc, które można obserwować z wieży przy dobrej pogodzie...

Na górze nie spędzamy wiele czasu, bowiem wiatrzysko takie, że łeb by urwało. Schodzimy na środkowy poziom i podejmujemy drugą próbę zlokalizowania ukrytej skrzyneczki (pierwsza, nieudana była w drodze do góry). Po chwili Kuba znajduje fanty, ale nie mamy możliwości odnotowania wpisu w książeczce, bowiem nie mamy nic do pisania. Po kilkunastu minutach pobytu na wieży ulatniamy się, bo dłużej nie dało się znieść tych podmuchów wiatru. Droga powrotna pod masakryczny wmordewind przez Folusz. Tam pokazuję Kubie "sympatycznego" pieska na łańcuchu, ale nie nawet nie próbujemy się zatrzymywać i kusić losu :-D Ulicą Foluską wjeżdżamy do Trzemeszna, ja odbijam do domu, a Kuba poleciał na Gniezno przez Miaty i Krzyżówkę, by schronić się nieco w lesie przed wiatrem. Wypad na plus, oby takich więcej i do następnego :-)
Kategoria Ciekawe wyprawy

Gołąbki - trening siłowy :-P

Poniedziałek, 6 kwietnia 2015 · dodano: 08.04.2015 | Komentarze 0

Drugie święto, to podobny scenariusz jak dzień wcześniej. Trzeba było wyrwać się z domu z samego rana, bowiem później odwiedziny u rodzinki. Postanowiłem pojechać na Gołąbki i zrobić sobie mały trening siłowy. Cały dystans pokonałem na dużej tarczy z przodu. Płasko, czy górka cisnąłem ile sił w nogach. Były momenty, gdzie lekko nie było, jak np. podjazd w Powiadaczach. Dalej przez Ławki dojechałem do Gołąbek, gdzie zrobiłem krótki postój nad jeziorem Przedwieśnia...

Powrót przez Jastrzębowo, Kozłowo i Rudki. Dystans nie powala, ale śniadanko po powrocie bardziej smakowało :-)

Wał Wydartowski przez Trzemżal i Wylatowo

Niedziela, 5 kwietnia 2015 · dodano: 05.04.2015 | Komentarze 0

Cały ostatni tydzień z uwagi na pogodę był zmarnowany. O ile z rana do pracy można było śmigać, o tyle na popołudnia / wieczory prognozy były niekorzystne, więc ostatni tydzień, to poruszanie się autem. No, ale dzisiaj już nie odpuściłem. Wiadomo święta, czas spędzany z rodziną, więc i tu ciężko coś pojeździć. Postanowiłem na tę okoliczność wstać wcześniej i jeszcze przed śniadaniem ruszyć na małą rundkę. Dzisiejsza trasa to 100% asfalt z uwagi na ostatnie opady: Trzemeszno - Zieleń - Trzemżal - Mijanowo - Krzyżownica - Wylatowo - Wydartowo - Kruchowo - Niewolno - Trzemeszno.