• Temperatura -3.0°C

Gniezno, Czerniejewo i pierwsza gleba sezonu :-D

Wtorek, 6 stycznia 2015 · dodano: 06.01.2015 | Komentarze 3

Dzisiaj ponowny wypad ze szwagrem. Przed godziną 10 ruszam, więc w kierunku Gniezna. Wiatr wieje od północnego wschodu, więc jedzie się przyjemnie. Na drogach polnych wciąż ślisko i dość niebezpiecznie.

Na wjeździe do Gniezna dołącza do mnie szwagier. Postanawiamy udać się do Czerniejewa. Jedziemy przez centrum, a że mamy w pobliżu ulicę Wrzesińską zaglądamy na moment zobaczyć, jak wygląda lodowisko. Muszę przyznać, że lodowisko na stadionie jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem, niż w poprzednich latach na Rynku. Po pierwsze lepiej się komponuje z tutejszym klimatem stadionowym, a dwa nie trzeba było robić nie wiadomo jakiego nasypu z piasku pod lodowiskiem, jak to miało miejsce na Rynku.

Z Wrzesińskiej kierujemy się już przez Kokoszki w stronę Czerniejewa. W okolicach Mnichowa zbłąkany kierowca pyta jak dojechać do Pawłowa, więc kulturalnie udzielamy informacji. Trzeba przecież propagować dobre zdanie o środowisku rowerowym :-) Po przyjemnej, w blasku słońca drodze docieramy do Czerniejewa. Tam kręcimy się trochę po parku.

Następnie udajemy się w stronę pałacu przez odrestaurowany most.

W okolicach pałacu spotykamy 3-osobową grupkę rowerzystów, z którą wzajemnie wymieniamy pozdrowienia. Towarzyszy nam też eskorta z powietrza :-)

Z Czerniejewa postanawiamy wrócić przez Nidom i Gębarzewo. Jedziemy, więc w stronę centrum. Na skrzyżowaniu Placu Kopczyńskiego z ulicą Wyszyńskiego zmuszeni jesteśmy ustąpić pierwszeństwa przejazdu nadjeżdżającemu pojazdowi. Następuje naturalny odruch hamowania, a po chwili... moja pierwsza gleba tego sezonu :-D Podczas hamowania uciekło przednie koło i gdy już widziałem, że nie opanuję sytuacji wypuściłem rower do przodu, a sam rozłożyłem się jak żaba. Szwagier miał niezły ubaw. Okazało się, że cały rejon skrzyżowania pokryty był lodem, stąd ten upadek. Całe zdarzenie obserwowało wielu przechodniów, którzy chwilę wcześniej wyszli z pobliskiego kościoła. W sumie jak zaliczać glebę, to od razu przy szerokiej publice :-) Może załapię się w przyszłości na jakiś angaż jako kaskader :-P Finalnie ja i rower jesteśmy cali, więc z całej tej sytuacji pozostał tylko ubaw :-D

Dalej już droga bez niespodzianek. Po kilkudziesięciu minutach dojeżdżamy do szwagra, a stamtąd już udaję się w kierunku Trzemeszna. We znaki dają się dość mocny i upierdliwy wmordewind (wczoraj prognozy mówiły o wietrze z południa) oraz głód, co powoduje, że do domu dojeżdżam troszkę zmęczony, ale z wypadu zadowolony :-)
Kategoria Zimowo

marcingt
| 19:29 środa, 7 stycznia 2015 | linkuj Co do lodowiska na stadionie - w pełni się zgadzam. Wcześniejsza lokalizacja tylko oszpecała rynek. Szacun za dystans, ja w takich temperaturach strasznie szybko wymiękam, nie ważne jak ciepło się ubiorę - zwłaszcza mam problem z marznącymi stopami, mimo neoprenowych ochraniaczy. Co do gleby - zdarza się, pierwsza i nie ostatnia, zimą to jest wliczone w ten sport :D

Sebek - Made my day z tymi płytami na rynku :D :D
GrubyTno
| 13:07 środa, 7 stycznia 2015 | linkuj W 2013 roku podobną glebę zaliczyłem w Owińskach przy publice składającej się z kupujących i sprzedawców na targu. Jakie było ich przerażenie jak wślizgiem zaliczyłem całą szerokość ulicy :P Kilometraż imponujący jak na taki ziąb na dworze
| 08:16 środa, 7 stycznia 2015 | linkuj Na Rynku chyba się szykowali na lodowisko bo do wyrównania pełno płyt naskładali na środku. Ostatecznie wmontowali w te płyty oświetlenie i niby fontanna to się zwie :P
Haha - to zrobiłeś niezłe przedstawienie dla ludzi z tą glebą. Dobrze że źle to się nie skończyło i oby to była ostatnia gleba w tym roku.