Gniezno ---> Trzemeszno w 29 minut!!!

Niedziela, 11 stycznia 2015 · dodano: 11.01.2015 | Komentarze 5

Pogoda za oknem z pewnością nie zachęca, by wyjść z domu. Postanowiłem jednak dzisiaj zrobić inaczej. Wstałem dość wcześniej jak na niedzielę, bo o 7:30 i szybkie rozeznanie sytuacji za oknem. Patrzę sucho, nawet słoneczko próbuje przebić się przez chmury. Wiatr jak hulał, tak hula. Burza mózgu i dochodzę do wniosku, że spróbuję pobić rekord na trasie praca - dom. Wiadomo, najpierw trzeba było dostać się do Gniezna. Ruszam o 8:30, standardowo przez Wymysłowo. Spokojnie, by zachować jak najwięcej sił na drogę powrotną. Chociaż przy takim przeciwnym wietrze ciężko mówić o lekkiej jeździe. W dodatku okazuje się, że ostatnie opady bardzo mocno zmieniły nawierzchnię gruntową. Droga jest grząska, a momentami nawet nieprzejezdna dla przeciętnego rowerzysty. Na tej grząskiej glebie pod wiatr czuję się, jakbym ciągnął kilkuset kilogramowy wózek za sobą :-D Postanawiam, więc nieco skorygować trasę. Nie jadę przez Kalinę, tylko skręcam na Lulkowo, aby wydostać się na asfaltówkę. Przed przejazdem kolejowym z jednego z gospodarstw wybiega i atakuje mnie bardzo agresywny pies. Nie ma możliwości ucieczki na grząskiej drodze i pod taki wmordewind. Wiadomo, że najlepszą obroną jest atak, więc próbuję zapodać mu z buta. Dwie pierwsze próby się nie udają, ale za trzecim zamachem pies dostaje z kopa i z podkulonym ogonem zawraca do gospodarstwa :-D W końcu udaje się wyjechać na krajówkę i chociaż o tyle lżej, że pod kołami twardo. Dalej jadę starą drogą przez Jankowo Dolne, a następnie w Jankówku skręcam na Wełnicę. W okolicach Wełnicy dopada mnie przelotny opad gradu, który na szczęście dość szybko mija. Z Wełnicy przez ulicę Orcholską i Lednicką kieruję się pod zakład pracy i docieram do celu po bagatela prawie 1,5 godziny :-D

Tam chwila odpoczynku, uzupełnienie kalorii i płynów i po godzinie 10 ruszam w drogę powrotną. Celem oczywiście wykręcenie reokordu trasy praca - dom i zejście poniżej 30 minut. Początkowy fragment nie jest lekki, bo z bocznym wiatrem i wjeździe ślimakiem na krajówkę pod wiatr. Kiedy udaje się wjechać na krajową 15 rozpędzam się i mknę na Trzemeszno. Jazda zupełnie inna niż jeszcze godzinę wcześniej. Migiem znajduję się w okolicach Jankowa Dolnego, gdzie na zjeździe udaje mi się rozpędzić do 60 km/h co jest moim nowym rekordem :-) Do domu coraz bliżej, nieco muszę tylko przyhamować na Rudkach z racji czerwonego światła, ale i tak udaje się sprawnie pokonać skrzyżowanie. Pod domem melduję się po 29 minutach i 8 sekundach i średnią prędkością 34,2 km/h co jest oczywiście nowym rekordem trasy :-)

Kategoria Ciekawe wyprawy

| 22:43 poniedziałek, 12 stycznia 2015 | linkuj anetkas - celów jeszcze wiele przede mną, więc motywacji z pewnością nie zabraknie; poza tym cykloza mnie tak pochłonęła, że stała się niejako nałogiem :-D

sebekfireman - rekord z pewnością jeszcze do wyśrubowania, wystarczy trochę mniej odzieży na sobie i mniej męczący dojazd na miejsce, aczkolwiek wiatr konieczny :-)

GrubyTno - szosówką, to by się spokojnie zeszło poniżej 25 minut w tych warunkach, jakie wczoraj panowały :-)
GrubyTno
| 19:51 poniedziałek, 12 stycznia 2015 | linkuj Trzeba przyznać, że godny wynik. Na 29 calach widzę, że szybciej się śmiga niż na szosie :)
| 06:17 poniedziałek, 12 stycznia 2015 | linkuj Gratulacje! Nieźle pocisnąłeś. Teraz pobić ten rekord będzie się dało tylko przy silniejszym huraganie.
anetkas
| 20:14 niedziela, 11 stycznia 2015 | linkuj Maniek nie bij tylu rekordów, bo niedługo przestaniesz jeździć bo nie będziesz miał celu :P Chociaż, następnym razem możesz spróbować ustanowić rekord jazdy ale pod wiatr :) :)
jerzyp1956
| 12:59 niedziela, 11 stycznia 2015 | linkuj Oby zawsze było z wiatrem.