• Kalorie 2011kcal

Mogilno przez Duszno

Piątek, 23 stycznia 2015 · dodano: 24.01.2015 | Komentarze 2

W piątkowy poranek wyruszam w stronę Mogilna. Najpierw przez Cytrynowo nad jezioro Kocin. Okazuje się, że ktoś sobie kupił tamtejszy teren wraz z jeziorem. Aktualnie trwają tam prace związane z karczowaniem drzew. Pewnie niebawem ruszy jakaś inwestycja, ale znając życie ktoś sobie postawi dużą willę i cały teren ogrodzi.

Dalej kieruję się na Folusz. Po przejechaniu jakiegoś kilometra okazuje się, że droga jest w zasadzie nieprzejezdna. Jest całkowicie rozjechana przez ciągniki. Trzeba więc było zawrócić. Wracam w stronę Trzemeszna i kieruję się na Kierzkowo, a dalej Wydartowo i Duszno. Bezproblemowo dojeżdżam do punktu widokowego.

Przejrzystość powietrza nie była tego dnia najlepsza. Gniezno, Trzemeszno, czy Mogilno całkowicie niewidoczne. Ale za to można było popatrzeć z góry na zjawisko szadzi.

Po małej przerwie na punkcie widokowym ruszam dalej. W okolicach miejscowości Izdby zza chmur zaczyna wyglądać słońce, a na polach pojawia się zwierzyna.

Dalej zmierzam w kierunku Chabska, a następnie na Mogilno i tam kieruję się w okolice parku. Stamtąd rozciąga się długie jezioro Mogileńskie.

W bliskim sąsiedztwie parku mieści się niedawno wybudowany amfiteatr.

Po małym rekonesansie w parku i jego okolicach ruszam w kierunku centrum i dalej w kierunku Żabna. Po drodze mijam Klasztor Braci Kapucynów, który mieści się nad samym brzegiem jeziora.

W Żabnie także rozciąga się fajny widok na jezioro Mogileńskie.

Z Żabna kieruję się na Wylatowo, a tam skręcam na Szydłowo i dalej przez Trzemżal docieram do Trzemeszna.

Kategoria Ciekawe wyprawy

| 19:22 sobota, 24 stycznia 2015 | linkuj Dokładnie ten zjazd za wiatrakiem :-) Całkowicie rozjechany, chyba tylko terenówką dałoby radę tam się sprawnie przemieścić. Koło wiatraka robiłem nawrotkę.

Most w Żabnie kojarzę, ale zostawiłem go sobie jako element jednej z najbliższych wypraw :-)
| 09:38 sobota, 24 stycznia 2015 | linkuj Na Kociniu ma być podobno jakieś prywatne łowisko zrobione.
Gdzie tak droga jest rozjechana? Ten zjazd za wiatrakiem?
Nie wiem czy wiesz, ale w Żabnie jest super most kolejowy nad przesmykiem jeziora.