• Temperatura -3.0°C

Gołąbki i Gniezno

Piątek, 6 lutego 2015 · dodano: 06.02.2015 | Komentarze 4

Na dzisiaj zapowiadana była piękna bezchmurna pogoda. Budzę się koło godziny ósmej i spoglądam za okno, a tu szaruga. Jako, że mała w przedszkolu, a żona poszła do sąsiadki postanawiam wykorzystać fakt i kimam dalej. Wstaję o godzinie 11 :-D Zjadam późne śniadanie i stwierdzam, że nic mi się nie chce. Spoglądam jeszcze na prognozy, które wskazują na bezchmurne niebo, ale słońca jak nie było, tak nie ma. W międzyczasie telefon do siostry i trzeba było dostarczyć małą przesyłkę. To mnie nieco motywuje, by wsiąść na rower. Ruszam koło godziny 13:30. Pomyślałem sobie, że pojadę przez Gołąbki. W okolicach Kruchowa pojawiają się pierwsze przebłyski słońca...

Im bliżej Gołąbek tym więcej promieni słonecznych na horyzoncie...

Gołąbki przywitały mnie już bezchmurnym niebem, a w zimowej scenerii prezentowały się dzisiaj tak...

Z Gołąbek ruszam w kierunku Gniezna. Postanawiam pojechać przez Lasy Królewskie, gdzie bywam sporadycznie i chyba trzeba będzie to zmienić...

Po drodze mijam małą, ale urokliwą rzeczkę...

Krótko przed Dębówcem czas na małą przerwę. Mrozik nieco dawał w kość, więc trzeba było ogrzać się ciepłą herbatką...

Dalej już przez Dębówiec, ulicę Orcholską i melduję się z przesyłką u siostry. Chwilka przerwy i można ruszać w drogę powrotną. Tutaj już standardowo przez Wierzbiczany i Wymysłowo. Wracam już w zasadzie po zachodzie słońca...

A im bliżej domu, tym ciemniej...

W domu melduję się po godzinie 17. Wyjazd trzeba zaliczyć do udanych, bowiem udało się zaczerpnąć długo wyczekiwanych promieni słonecznych :-)

| 22:25 niedziela, 8 lutego 2015 | linkuj matisliswider - faktycznie kojarzę, taka jaskrawa kurtka :-)
matisliswider
| 02:07 niedziela, 8 lutego 2015 | linkuj Mijaliśmy się na zakręcie do Kierzkowa - akurat biegłem :-)
| 21:38 sobota, 7 lutego 2015 | linkuj W lesie ślisko, ale bez gleby :-) Aczkolwiek przy zjeździe do doliny tej rzeczki dreszczyk emocji był. W dół się trochę zasuwało, a znowu hamować, to uślizg niemal pewny :-D

Muszę na mapach poszukać czy to faktycznie Struga spod Gościeszyna. Rzeczkę przecina się jadąc cały czas czarnym szlakiem z Gołąbek do Dębówca. Co prawda ja na jakiś moment ze szlaku zjechałem, ale później znowu się na nim znalazłem :-)
| 08:14 sobota, 7 lutego 2015 | linkuj Też liczyłem że dzisiaj więcej słońca będzie. Ale późnym popołudniem już było bardzo fajnie.
Gleby nie zaliczyłeś? Bo w lasach pewno niezła ślizgawica?
Tej rzeczki na trasie z Gołąbek do Gniezna jakoś nie mogę sobie skojarzyć w Lasach Królewskich. Ale pewno to jest rzeczka o nazwie "Struga spod Gościeszyna".