Gniezno, Powidz

Czwartek, 11 czerwca 2015 · dodano: 11.06.2015 | Komentarze 8

Rano pojechałem do Gniezna z krótką wizytą do siostry i szwagra. Następnie ruszyłem w stronę Powidza, standardowo asfaltem przez Niechanowo i Witkowo. W Powidzu zajrzałem na dziką plażę. Całkiem sporo jachtów już tam stacjonuje...

Po krótkim postoju kieruję się bulwarem w stronę głównego ośrodka. Po drodze towarzyszą mi takie przyjemne widoki na jezioro...

Główny ośrodek ładnie został odpicowany, aczkolwiek trwają jeszcze końcowe prace związane z drogą dojazdową. Z Powidza kieruję się w stronę Przybrodzina i dalej Wylatkowa. W okolicach Przybrodzina rozlegają się świetne fioletowe pola. Spojrzenie w prawo...

I spojrzenie w lewo...

W Wylatkowie skierowałem się skrótem przez kładkę na Skorzęcin. Tam tylko przelatuję przez ośrodek i dalej zmierzam do Trzemeszna przez las, a następnie Gaj i Bieślin. Wieczorem trzeba było poświęcić trochę czasu sprawom serwisowym. Najpierw ściągnięcie łańcucha i czyszczenie napędu. Wyczyściłem sobie ładnie szczotką całą kasetę, rolki na przerzutce i tarczę, a następnie łańcuch. Jako, że pyknęło mu ponad 900 km, a był to trzeci na którym jeżdżę wziąłem się za porównanie wszystkich trzech...

Jak widać środkowy jest w najlepszym stanie. Dla porównania KMC (z lewej) przy zwykłej jeździe wyciągnął się podobnie jak Connex przy agresywnej (z prawej).  Connex (po środku) przy podobnej jeździe jak KMC jest w dużo lepszym stanie. Tak, więc ten środkowy powędrował dzisiaj na napęd i został nasmarowany. Wymieniłem też przednią przerzutkę, bo poprzednia średnio sobie radziła po wymianie korby. Ta radzi sobie dużo lepiej (Shimano Alivio FD-M430)...

No i na koniec założyłem świeżo zakupiony bagażnik. Trzeba przygotować sprzęt do letnich wypraw :-) Muszę przyznać, że montaż bagażnika był banalnie prosty i polegał na przykręceniu ośmiu śrubek. Bardzo proste i stabilne rozwiązanie i to się ceni. A wyboru wielkiego nie miałem dla 29era z tarczami. Niemniej wybór padł na Topeak MTX Explorer 29er Disc. Na pierwszy rzut oka wygląda to solidnie i aż chciałoby się zakupić do niego dedykowaną sakwę z systemem montażu QuickTrack MTX, ale wydatek rzędu 260 lub 320 złotych w zależności od modelu do małych nie należy. Na początek trzeba będzie jednak przetestować bagażnik z sakwami kupionymi okazjonalnie niemal za darmo. Jeśli będzie OK, to pomyśli się nad systemem dedykowanym.

| 19:17 środa, 17 czerwca 2015 | linkuj Sebek - na chwilę obecną nic konkretnego w planach nie ma. Na pewno chciałbym pojechać nad morze, ale może być ciężko dograć konkretny dzień. Bagażnik nie posiada żadnych oczek.
| 18:41 wtorek, 16 czerwca 2015 | linkuj Ale się zbroisz - czyżby jakaś wyprawa niebawem się szykowała? :)
Bagażnik nie ma oczek w dolnej części?
| 22:06 sobota, 13 czerwca 2015 | linkuj GrubyTno - do 29era, szczególnie z tarczami nie ma wielkiego wyboru. Postawiłem na prostotę i wygodę użytkowania. Może i nie założę na to wielu sakw, ale na rzepy zawsze się to jakoś spasuje. Z sakwą Gromal-a, którą kupiłem okazyjnie za 39zł już sobie poradziłem :-)

Natomiast sakwy systemowe Topeak owszem do najtańszych nie należą, ale są bardzo wygodne w montażu, dzięki swojemu systemowi QuickTrack MTX. Mnie to odpowiada i zapewne kupię. Trzeba za to dodatkowo zapłacić, ale mówi się trudno. Pojemność może i mogłaby być nieco większa, ale z drugiej strony nie zanosi się, bym miał gdzieś udać się na dłuższe wyprawy i zabierać ze sobą kupę balastu.
GrubyTno
| 15:35 sobota, 13 czerwca 2015 | linkuj Te torby systemowe Topeaka są nieprzyzwoicie drogie. Stosunek cena/jakość jest słaby no i innych sakw niż Topeaka raczej nie założysz. Z resztą te torby za dużej pojemności nie mają
bobiko
| 19:58 piątek, 12 czerwca 2015 | linkuj Generalnie to tez mialem takie na oku ale szukałem pod konkrente sakwy firmy Crosso - najlepszych na rynku moim zdaniem. Zreszstą, chyba Tobie o tym pisałem via messenger, nie? Jeśli nie to łap: http://blog.bobiko.pl/2014/07/bagaznik-29er-testach/
grigor86
| 18:56 piątek, 12 czerwca 2015 | linkuj Dobrze fhuj :-)
| 16:12 piątek, 12 czerwca 2015 | linkuj Bobiko - kupiłem sakwy marki Gromal, polska produkcja. Dorwałem je okazyjnie na likwidacji sklepu "Żelazny" jesienią. Ogólnie nie są złe, tylko mają dziwne rozwiązanie z wieszaniem na bagażnik. Zastosowano tu karabińczyki i niestety na mój bagażnik są troszkę za małe, bo się nie domykają. Kupiłem większe, ale te znowu przy jeździe na nierównościach trzaskają o bagażnik niemiłosiernie. Sakwy też mają klamry, więc chyba skombinuję paski i zacisnę na bagażnik. Może mniej wygodne, ale nic nie będzie trzaskać. Finalnie i tak zamierzam kupić te dedykowane.
bobiko
| 10:00 piątek, 12 czerwca 2015 | linkuj jakie sakwy masz kupione ?