Tatry 2015 [4/4] - Niedzica i Czorsztyn

Piątek, 17 lipca 2015 · dodano: 23.07.2015 | Komentarze 2

Na piątek przypadł ostatni z wypadów podczas wyjazdu w Tatry. Celem były Niedzica i Czorsztyn, a więc kierunek w stronę Pienin. Wyruszyłem przed godziną siódmą kierując się w okolice Rzepisk. Pierwsze 6 kilometrów, to podjazd aż do miejscowości Łapszanka, a po drodze znowu piękne widoki na Tatry...

Jechałem przez miejscowości Łapsze Wyżne i Łapsze Niżne kierując się w stronę Niedzicy, a Tatry oddalały się za moimi plecami...

Około godziny 8:30 zameldowałem się pod zamkiem w Niedzicy. Zamek ten pochodzi z czasów średniowiecznych i nosi nazwę Dunajec...

W pobliżu zamku było jeszcze spokojnie. W sumie nic dziwnego, bo bramy otwierane są o godzinie 9:00. Nie tracąc czasu pojechałem na zaporę wodną, która mieści się między jeziorami Czorsztyńskim i Sromowieckim. Z zapory rozlegają się świetne widoki na zamek i jezioro...

Zbliżenie na zamek...

No i oczywiście ja na tle zamku :-)

Z zapory całkiem dobrze widać też jezioro Sromowieckie...

Widok na zaporę z jej końca...

Natomiast na przodzie zapory mieści się ciekawe malowidło pt. "Moc Żywiołów", które można podziwiać tu od kwietnia 2011 roku...

Poniżej widok na zaporę od strony jeziora Sromowieckiego...

Następnie zjechałem w dół, aby przyjrzeć się zaporze z innej perspektywy. Z dołu zapora prezentuje się jeszcze ciekawiej...

I jeszcze raz rzut oka na jezioro Sromowiecke, tym razem z dołu...

Dalej pojechałem wzdłuż linii brzegowej jeziora i dotarłem nad rzekę Dunajec, która w niedalekiej odległości wyznacza granicę między Polską i Słowacją...

Po przejechaniu rzeki dojechałem do miejscowości Sromowce Wyżne i skierowałem się na Czorsztyn, jadąc w otoczeniu Pienińskiego Parku Narodowego. Po około pół godzinie jazdy i kilku wspinaczkach zameldowałem się w Czorsztynie. Celem były oczywiście ruiny zamku. Zakupiłem bilecik w kasie i wziąłem się za zwiedzanie bardzo ciekawych ruin...

Szybciutko wdrapałem się do góry, a w międzyczasie zaczęło wychodzić słoneczko...

Z góry widać też zamek w Niedzicy...

Będąc na górze trzeba było strzelić sobie pamiątkową fotkę...

Po prawej stronie z kolei rozlegał się przepiękny widok na jezioro Czorsztyńskie...

Czas naglił, więc trzeba było jechać dalej. Dalsza trasa przebiegała w sąsiedztwie jeziora przez Krośnicę, Kluszkowce, aż do Dębna. W Dębnie wykręciłem na szlak rowerowy prowadzący do Nowej Białej. Był to chyba jedyny w miarę płaski odcinek, ale za to terenowy. Taka mała odskocznia od asfaltu, zjazdów i podjazdów, gdzieś między Pieninami, a Tatrami...

Z Nowej Białej pognałem na Trybsz, a stamtąd na Czarną Górę, gdzie trzeba było przeprawić się znowu ciężkim podjazdem do górnych partii wsi, by zaraz potem zjechać w dół i zameldować się w kwaterze. Był to niestety ostatni trip w Tatrach, ale bardzo owocny. Z pewnością będę chciał tu jeszcze wrócić :-)