Tatry 2015 [3/4] - wjazd na Litwinkę + okolice

Czwartek, 16 lipca 2015 · dodano: 21.07.2015 | Komentarze 2

Po porannym zdobyciu Gubałówki przyszedł czas jeszcze na wieczorny wypad. W międzyczasie koło południa była mała rundka do sklepu, a po godzinie 19 ruszyłem na podbój kolejnej góry. Tym razem swoje dwa kółka skierowałem na punkt widokowy na szczycie góry Litwinka. Najpierw musiałem udać się w górne partie wsi. Sam podjazd w to miejsce pochłonął sporo sił, a przede mną był jeszcze ponad półkilometrowy podjazd o kosmicznym nachyleniu. Te 9% w Bukowinie, czy też podjazd do Zębu, to były pikuś. Tutaj było lekko ponad 10% nachylenia. Jakieś 50-70 metrów przed samą górą miałem nawet moment zwątpienia, ale pomyślałem sobie, że jeśli teraz się zatrzymam, to przy tym nachyleniu nie ruszę ponownie i będę musiał rower podprowadzić, a to kompletnie nie wchodziło w rachubę. Skoro za cel postawiłem sobie wjechać, to trzeba było wjechać!!! Byłem już u kresu swoich możliwości, ale się udało :-) Na górze zameldowałem się zdyszany jak parowóz, ale widoki rozlegające się dookoła w momencie postawiły mnie na nogi. Co, by tu dużo pisać, po prostu szczęka mi opadła!!! Panorama Tatr zapierała dech w piersiach. Zresztą sami popatrzcie na zdjęcia. Na zdjęciu poniżej widok na Tatry od Giewontu po prawej stronie przez Kasprowy Wierch bliżej środka i Rysy po lewej...

Na kolejnej focie widok na Świnicę po prawej, przez Rysy po Gerlach z lewej strony...

Kolejny widok to słowacka strona Tatr ze szczytem Havran na czele...

I zbliżenie na cały masyw Havrania...

Warto zaznaczyć, że Havran jest najwyższym wapiennym szczytem w całych Tatrach. Oczywiście nie mogłem sobie odmówić fotki na tle Tatr...

W kierunku zachodnim bez problemu szło dostrzec Babią Górę, która jest odległa jakieś 40 kilometrów od punktu widokowego...

Z kolei patrząc na wschód widać Spisz i Pieniny...

Na szczycie punktu widokowego mieści się także krzyż milenijny wzorowany do tego, który stoi na Giewoncie. Postawiony został w roku 2000 dla uczczenia dwóch tysięcy lat chrześcijaństwa. Bez problemu idzie go dostrzec z dołu z okolic Białki Tatrzańskiej i dolnych partii Czarnej Góry...

Na górze znajduje się także zadaszony taras widokowy, stoliki i ławeczki, więc można tu przyjemnie spędzić czas delektując się przepięknymi widokami. Poza tym jest też obelisk poświęcony polskim pilotom, a od strony drogi wyłożony kostką parking. W pobliżu znajduje się także stacja wyciągu narciarskiego Grapa Litwinka. Samo miejsce jest też świetnie oznakowane przez tablice informacyjne ze zdjęciami i nazwami szczytów...

Na górze spędziłem spokojnie ponad pół godziny. Było tak pięknie, że nie chciało mi się stamtąd ruszać. No, ale w końcu trzeba było wracać. Skoro najpierw był stromy podjazd, to teraz czekał mnie zjazd...

Zawrotnej prędkości jednak nie rozwinąłem, bowiem droga była kręta, a na samym dole jeszcze trzeba było zachować ostrożność, bo na skrzyżowaniu znak "ustąp pierwszeństwa". Następnie zjechałem na sam dół miejscowości, gdzie byłem zakwaterowany i postanowiłem pokręcić się jeszcze wieczorową porą po okolicach. Przy zachodzącym słońcu objechałem kilka górek w okolicach Rzepisk...

Następnie pomknąłem w stronę Jurgowa i wróciłem do Czarnej Góry.

Na koniec jeszcze krótki filmik z pobytu na Litwince. Co prawda jakość SD, bo kręcone starym canonem, ale zawsze coś :-)