Wietrzne Przyjezierze i Mogilno

Czwartek, 30 lipca 2015 · dodano: 30.07.2015 | Komentarze 0

W czwartkowe południe ruszyłem do Mogilna celem zrobienia sesji zdjęciowej dla małych psiaków, aby takowe zdjęcia przyozdobiły ogłoszenie. Nie miałem ochoty na standardową drogę, więc urozmaiciłem ją sobie co nieco i zahaczyłem o Przyjezierze. Do Przyja pojechałem przez Orchowo, Linówiec i Mlecze. Na miejsce dotarłem od strony plaży wojskowej. Zajrzałem zobaczyć co tam słychać, a tam totalna pustka, ludzi zero. Owszem pogoda nie zachęcała do plażowania, bo ledwo 20°C, porywisty wiatr o sile 10 m/s i słońce na przemian z chmurami, to warunki dalekie od idealnych, ale myślałem, że kilku śmiałków się znajdzie. Nic jednak bardziej mylnego...

Dalej pojechałem zobaczyć na plażę główną, a tam to samo. Nawet ratownicy gdzieś pochowani, ale białe flagi WOPR-u powiewały...

Z plaży głównej ruszyłem już na Mogilno. O ile do Przyja jechało się przyjemnie z wiatrem, o tyle od tej chwili toczyłem walkę z naprzemiennie bocznym i czołowym wmordewindem. Porywy wiatru momentami były tak mocne, że z trudem utrzymywałem tor jazdy i musiałem uważać, by nie wjechać w jakieś pole. Trochę się namęczyłem, ale w końcu dotarłem do Mogilna. Tam szybka sesja zdjęciowa psiaków. W międzyczasie okazało się, że doszła przyczepka rowerowa dla dzieciaków, którą szwagierka wylicytowała na allegro, więc pomogłem trochę w doprowadzeniu do ładu. Jedną z dętek trzeba było wymienić i przyczepka gotowa do jazdy. Ja natomiast ruszyłem w drogę powrotną do domu przez Padniewo, Przyjmę i Kierzkowo. Na wysokości Kruchowa mój bolid zaczyna jakoś dziwnie rzucać, patrzę w dół, a tam laczek :-/ Trzeba było zrobić przymusowy postój i zabrać się za wymianę dętki. Chwilę wcześniej jechałem po drodze usypanej z kamieni i obstawiałem, że winowajcą jest przypuszczalnie jakiś ostry kamień. Po demontażu oględziny dętki i opony. Ciała obcego nie stwierdziłem, więc diagnoza była trafna. Musiał to być ostry kamień lub inny przedmiot z ostrą krawędzią. W dętce dziurka niewielka, więc powinno się załatać...

Założyłem nową dętkę i zabrałem się za pompowanie...

Następnie montaż koła i można było ruszać w stronę domu. Dalej już bez przykrych przygód i w domu melduję się dopiero po godzinie 18 :-P