Tryb serwisowy

Czwartek, 19 listopada 2015 · dodano: 20.11.2015 | Komentarze 1

Pogoda nie rozpieszcza. Albo pada, albo wieje i jakoś nie mam ochoty w tą szarugę pokręcić. Wziąłem się, więc wczoraj za leciutki lift swojego dwukołowca. Najpierw go starannie umyłem, bowiem po ostatnich wojażach trochę błota na nim się osadziło. Następnie wymieniłem małe kółeczka w tylnej przerzutce, bowiem ich stan nie był najlepszy, szczególnie tego dolnego...

Założyłem też nowy łańcuch. Elegancko przyjął się na kasecie, która ma przebieg rzędu 3400 km. Wygląda na to, że w końcu doszedłem do optymalnej konfiguracji w napędzie, która się u mnie sprawdza. Kaseta CS-HG51 + łańcuch CN-HG71. Dwa łańcuchy na których ostatnio jeździłem jeszcze nadają się do użytku. Wyciągnęły się do tego stopnia, że przymiar na skali 0.75 wpada między ogniwa, ale na skali 1.0 jeszcze nie. Przy przebiegu 1700 km na łańcuch jest całkiem nieźle. Dorzuciłem teraz trzeci łańcuch, na którym trochę pojeżdżę, a następnie na tych trzech razem do końca żywota kasety. Do wiosny spokojnie starczy. W porównaniu z connexami, którymi miałem wcześniej wypada to dużo lepiej. W Connexach już po 1500 km przymiar wpadał między ogniwa na skali 1.0. Na wiosnę może przetestuję jeszcze łańcuch CN-HG93, który nie jest dużo droższy, zobaczę jak to wypada i wtedy zostanę zapewne przy stałej i ostatecznej konfiguracji :-) Po umyciu zakonserwowałem jeszcze amory brunoxem i zrobiłem krótką jazdę wokół osiedla. Wszystko ładnie współgra, łańcuch nie przeskakuje, czyli kaseta po 3400 km jeszcze w dobrej kondycji :-)