avatar

Maniek1981 Trzemeszno








I n f o r m a c j e :
Przejechane kilometry: 97395.91 km
Km w terenie: 12506.30 km (12.84%)
Czas na rowerze: 158d 07h 04m
Średnia prędkość: 25.62 km/h
===>>> Więcej o mnie <<<===





2024
button stats bikestats.pl

2023
button stats bikestats.pl

2022
button stats bikestats.pl

2021
button stats bikestats.pl

2020
button stats bikestats.pl

2019
button stats bikestats.pl

2018
button stats bikestats.pl

2017
button stats bikestats.pl

2016
button stats bikestats.pl

2015
button stats bikestats.pl

2014
button stats bikestats.pl

Odwiedzone gminy


Strava



Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy maniek1981.bikestats.pl



Archiwum bloga

  • DST 9.60km
  • Czas 00:25
  • VAVG 23.04km/h
  • VMAX 44.15km/h
  • Kalorie 351kcal
  • Podjazdy 21m
  • Sprzęt Giant Revel 29er
  • Aktywność Jazda na rowerze

Upgrade sprzętowy

Sobota, 11 lutego 2017 · dodano: 12.02.2017 | Komentarze 9

Ciąg dalszy roboty z osprzętem. Generalnie wymienione całkiem sporo. Nowe podzespoły z wyższej półki i obniżenie wagi roweru. W dół poszło leciutko o jakieś 2 kg :-) Podstawa, to wymiana napędu, bowiem na starym zrobiony był już spory kilometraż. Kaseta miała blisko 10000 km przebiegu, blat korby jakieś 17000 km. Nowa kaseta to solidna inwestycja z mojej strony i decyzja o założeniu Shimano CS-M770 11-34. Do tego łańcuch Shimano CN-HG93 i spinka Connex. Całość wygląda nieźle...


Wymieniony też oczywiście średni blat na korbie. Sama korba pozostała bez zmian. W najbliższych dniach wymienię jeszcze wkład supportu. Zainwestowałem także w nowe przerzutki. Na przód poszła Deore FD-M590, a na tył już coś mocniejszego XT RD-M772...


Jako, że przeszedłem z napędu 8-rzędowego na 9-rzędowy, koniecznym była wymiana manetek. Tutaj zdecydowałem się na Shimano SL-M590...


Wymieniłem także pancerze wraz z wszystkimi końcówkami i linkami. Pancerze pod kolor ramy, oczywiście czerwone :-) A skoro już konkretny upgrade sprzętowy, to wymieniłem całkowicie koła. Nowe DT Swiss XR 400 z cieniowanymi szprychami, na piastach Novatec, lżejsze o ponad 600 gramów na sztuce od do tej pory posiadanych...


Do tego opony Continental 2.2, tarcze hamulcowe XT z przodu 180 mm, tył 160 mm i zaciski kół Novatec pod kolor...


Po skończonej robocie obowiązkowo krótka jazda testowa, która wypadła pomyślnie. Wszystko działa jak należy, nic tylko jeździć. W najbliższym czasie planuję jeszcze inwestycję związaną z komfortem jazdy, czyli sztyca, siodło i chwyty. Myślę, że to wszystko pozwoli cieszyć się z jazdy i posłuży przez długi czas bezawaryjnie.



Komentarze
maniek1981
| 16:14 czwartek, 16 lutego 2017 | linkuj Sebek - co do ścigania, to zapewne Skorzęcin i Dębówiec, jak co roku. Czy coś więcej? Może gdzieś się skuszę jeszcze wystartować, ale na chwilę obecną, to odległy temat. Co do wagi kół, to ważyliśmy tylne koła - kompletne, z kasetą, dętką i oponą. Stare koło ważyło niemal 3kg, nowe 2,2kg i to z większą kasetą :D

Trochę czytałem o tych kołach i gdzieś podawali 90kg dla samego rowerzysty przy wersji dla 28 szprych. Ja tutaj mam 32 szprychy, więc powinno być w porządku. Kupiłem okazyjnie, a kupić musiałem, bo stare ma już luz na konusach. Musiałbym i tak zainwestować w piastę, szprychy i dać to zaplecenia.
sebekfireman
| 06:27 wtorek, 14 lutego 2017 | linkuj Nieźle się zbroisz na ten sezon - czyżby ściganie na całego było? Ile twoje poprzednie koło ważyło że masz zysk aż 600 gram na sztuce?
Jestem ciekaw jak się będą spisywać Tobie koła, bo one mają dosyć niską wartość obciążenia.
maniek1981
| 21:45 poniedziałek, 13 lutego 2017 | linkuj Rolnik - powiem tak, żona wie. Wie, że grzebałem przy rowerze i wymieniałem co nieco. A, że kobiet nie ma co denerwować, to o kwestiach finansowych nie wspominałem. Poza tym nie pytała :D

Bobiko - czuć sporą różnicę w jeździe. Podjazdy idą dużo sprawniej. Podjazd między Łubowem, a Dziekanowicami wziąłem z prędkością 38 km/h :D Aż myślałem, że licznik mi się zawiesił :D Jeśli chodzi o siodełko rozważam zakup, któregoś z modeli Selle Italia.
JPbike
| 20:06 poniedziałek, 13 lutego 2017 | linkuj Dobra upgrade''owa robota !
rolnik90
| 12:15 poniedziałek, 13 lutego 2017 | linkuj O masakra! to tyle co nowy, dobry trekingowy rower. Żona wie;-)?
bobiko
| 08:53 poniedziałek, 13 lutego 2017 | linkuj dobrze zrobione koło zwraca podwonie ;-)

co do siodełka to bedzie spore wyzwanie - wiem coś o tym.
maniek1981
| 21:45 niedziela, 12 lutego 2017 | linkuj Robocizna akurat mnie nie kosztowała. Robiliśmy ze znajomym, tzn. głównie on robił, ja pomagałem. Ale spokojnie na luzie, przy browarku wszystko opanowaliśmy :-)

Cała inwestycja jeśli dodam do tego hamulec hydrauliczny założony kilkanaście dni temu i wkład supportu, na który jeszcze czekam, wyniosła mnie około 2.1k PLNów :D Wyszło bardzo korzystnie, bo koła kompletne razem z tarczami i oponami kupiłem okazyjnie poniżej 50% ceny :-)
rolnik90
| 21:37 niedziela, 12 lutego 2017 | linkuj zaszalałeś*
rolnik90
| 21:32 niedziela, 12 lutego 2017 | linkuj Wow zaszzmiany ziom:-) Solidne zmiany. Teraz to rower prawie sam będzie jeździł ;-) Można wiedzieć ile to wszystko kosztowało łącznie z robocizną?
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!