Urlopik 5/9 - Miradz, a następnie w rejonie pięciu jezior

Sobota, 28 lipca 2018 · dodano: 06.08.2018 | Komentarze 1

Na sobotę nakreśliłem sobie mały plan na tripa. Najpierw pojechałem do Miradza rzucić okiem na ścieżkę przyrodniczo - dydaktyczną...

Po drodze przejeżdżałem przez przyjemny mostek...

Poza tym ścieżka nie zrobiła na mnie wielkiego wrażenia. Tematyka ścieżki jest ogólna, nie tak jak nasza pobliska "Gąsawka". Ale dobrze, że takie miejsca powstają, bo są miejscem odwiedzin szkolnych wycieczek. Na końcu ścieżki znajduje się kapliczka św. Huberta...

Po objechaniu ścieżki w Miardzu, ruszyłem kierunku głównego celu, czyli fyrtla, w którym znajduje się pięć jezior: Ostrowskie, Kownackie, Suszewskie, Wilczyńskie i Budzisławskie. Z Miradza przez Ostrowo wróciłem do Przyjezierza i dalej przez Mlecze dotarłem w rejon jeziora Kownackiego. W lesie znajduje się droga po której można przejechać między jeziorami: Kownackim i Suszewskim. Znajduje się tam też śluza, która jest nieczynna z uwagi na bardzo niski stan wód. Tutaj widok na jezioro Kownackie...

Tu gdzie widać zieloną trawkę kiedyś było jezioro. Dalej obrałem kurs w kierunku miejscowości Świętne poruszając się między jeziorami: Suszewskim i Wilczyńskim. Dojechałem do miejscowości Tręby Stare, gdzie znajduje się ośrodek wypoczynkowy nad jeziorem Budzisławskim...

Woda w tym jeziorze należy do najczystszych w Polsce. Przez Anastazewo pojechałem na drugą stronę jeziora...

Następnie pojechałem w kierunku Szydłówca. Na horyzoncie miałem widok na wieżyczkę miejscowego kościoła...

Dalej jechałem przez Osówiec i Szydłówiec, by ponownie dotrzeć między jeziora: Kownackie i Suszewskie, ale stamtąd pojechałem w drugą stronę. Jadąc przez Mrówki, między jeziorami Kownackim i Wilczyńskim, dotarłem do Wilczyna. Z Wilczyna objazdem przez Siedlimowo, z uwagi na zamkniętą drogę wróciłem do Przyjezierza. W ten sposób wleciało nieco terenu, czego trzeba mi było :-)