Sierpień, 2015

Wtorek, 18 sierpnia 2015 · dodano: 18.08.2015 | Komentarze 0

Rekreacyjnie: "Gruby Dąb" i Orchowo

Poniedziałek, 17 sierpnia 2015 · dodano: 17.08.2015 | Komentarze 1

Wieczorem wyskoczyłem sobie na lajtową przejażdżkę, zresztą teraz już tylko takie mnie czekają prawdopodobnie do końca roku. Jeżdżę póki jeszcze mogę. Pojechałem, więc przez Jerzykowo do Skubarczewa, a stamtąd przez las i "Gruby Dąb" do Orchowa. W Orchowie ponownie wykręciłem do lasu, by dalej pojechać przez Słowikowo i Trzemżal do Trzemeszna. Jechało się przyjemnie, ale do komfortu trochę brakowało, bowiem w głowie już siedzi robal i drąży, co będzie za niedługi czas.

Gaj i Bieślin wieczorem / poważne problemy ze zdrowiem???

Niedziela, 16 sierpnia 2015 · dodano: 16.08.2015 | Komentarze 7

Wieczorem rundka przez Miaty, Krzyżówkę, Gaj i Bieślin. Jechało się całkiem przyjemnie, ale zaczynają mnie poważnie niepokoić problemy zdrowotne. Powrócił potworny ból w pachwinie. Pierwszy raz poczułem go jakoś w czerwcu, ale szybko przeszedł. Następnie dał o sobie znać w lipcu podczas urlopu w Tatrach, gdy schodziłem z Gubałówki. Co ciekawe następnego dnia nie było po nim śladu i przez najbliższe trzy dni zrobiłem sporo kilometrów rowerem pokonując przecież wiele stromych podjazdów. Ponownie ból pojawił się na chwilę kilkanaście dni temu, a dzisiaj znowu. Sam nie wiem co jest grane, ale jazda na rowerze nie jest jakimś wielkim utrapieniem. W piątek przecież razem z Marcinem i Kubą zrobiliśmy trochę kilometrów, momentami w mocnym tempie i nic nie dolegało. Znacznie gorzej jest z chodzeniem, rwie niemiłosiernie. Mimo bólu wsiadłem dzisiaj na rower i zrobiłem 24 km bez większego problemu. Ale jak tylko zsiadłem i zrobiłem kilka kroków, to myślałem, że się osr... . Zastanawiam się, czy to nie aby przepuklina. Jutro czas odwiedzić lekarza i niech daje skierowanie dalej. Trzeba dojść do tego o co chodzi, bo nie jest to jednorazowa przypadłość, a ból zaczyna doskwierać coraz częściej. Aż się boję pomyśleć, co będzie jeśli faktycznie zdiagnozują przepuklinę. Jak ja wytrzymam tyle czasu bez roweru?

Na chwilę obecną muszę z pewnością odłożyć w zapomnienie wypad nad morze oraz zbliżający się Dębówiec. Nie wiem jeszcze co z Bike Challenge w połowie września. Niemałe wpisowe zapłacone, jeśli zdecyduję się na start, to pewnie tylko rekreacyjnie, żeby się w limicie czasowym zmieścić :-(

EDIT: jestem po wizycie u lekarza. Wstępna diagnoza, to przepuklina pachwinowa. W lewej pachwinie mam powiększony kanał pachwinowy. Zarejestrowałem się od razu u chirurga z terminem na 8 września. Większy wysiłek fizyczny typu dźwiganie i ostra jazda na rowerze wykluczone. Pozostaje tylko jazda rekreacyjna w spacerowym tempie. Wyjazd nad morze i jesienny Dębówiec odpadają definitywnie. Co do Bike Challenge zobaczymy jak będę się czuł, na dzień dzisiejszy spacerowym tempem powinienem to bez problemu przejechać.

Do i z pracy / nocna runda na pograniczu Pałuk i Wielkopolski

Piątek, 14 sierpnia 2015 · dodano: 15.08.2015 | Komentarze 1

Rano do pracy, pod wieczór z pracy. W domu krótki odpoczynek, posilenie się i o godzinie 20:30 ruszyłem na spotkanie z Marcinem i Kubą. Celem była nocna wyprawa na pograniczu Pałuk i Wielkopolski. Z Trzemeszna pognałem z kierunku Lasów Królewskich przez Jastrzębowo i Smolary. Tam zamierzałem trafić na kompanów, którzy zdążyli przejechać tamtędy nie więcej jak 2 minuty wcześniej. Zdążyłem zauważyć jednak blask świateł i pognałem za nimi :-D Niedaleko przed Gołąbkami spotkaliśmy się i dalej już kontynuowaliśmy jazdę we trójkę. Pojechaliśmy przez Gołąbki i dalej leśnostradą do Bełków. Stamtąd prosto na Mogilno, gdzie na stacji benzynowej robimy małe zaopatrzenie, a następnie do parku posiedzieć i zrobić przerwę przy fontannie. Poniżej kilka ujęć z pięknie oświetlonej i kolorowej fontanny...

Po kilkunastominutowej przerwie trzeba było ruszyć dalej. Następnym celem wyprawy była wieża widokowa w Dusznie. Z Mogilna skierowaliśmy się na Izdby. Na przejeździe kolejowym w okolicach Wyrobków mieliśmy przymusowy postój, ze względu na opuszczone szlabany. Po chwili okazało się, że mknęło tamtędy jakieś pendolino, albo coś :-D

Między Izbami i Dusznem musieliśmy przeprawić się przez bardzo piaszczyste podłoże, ale daliśmy radę. Krotko przed północą zameldowaliśmy się pod wieżą widokową i zaparkowaliśmy nasze maszyny :-)

Następnie weszliśmy do góry popatrzeć na rozświetlone miasta, m.in. Gniezno, Mogilno i Trzemeszno. Było też świetnie widać maszt telewizyjny na Żółwieńcu, kominy elektrowni na Pątnowie i strefę przemysłową w Janikowie. Na górze spędziliśmy trochę czasu, pośmialiśmy się też z obsługi monitoringu, bowiem oko kamerki bacznie nas obserwowało, ale trzeba było zbierać się w dalszą część trasy. Na dole jeszcze rzut oka na wieżę w nocy...

Dalsza droga prowadziła do Trzemeszna przez Wydartowo i Kierzkowo. W Trzemesznie pożegnałem się z Marcinem i Kubą, którzy pognali do Gniezna, a ja zameldowałem się w domu kilkanaście minut przed 1 w nocy. Wyjazd na duży plus, dzięki za wspólną jazdę :-)

• Kalorie 2047kcal

Czwartek, 13 sierpnia 2015 · dodano: 15.08.2015 | Komentarze 1

Wczesnym rankiem do pracy razem z Sebkiem. Docieramy do Gniezna gdzie na al. Reymonta każdy pognał już w swoją stronę do pracy. Z pracy powrót przez Lasy Królewskie. Otworzyli już ulicę Pałucką za galerią, położony został asfalt, jeszcze cieplutki...

Tak sobie jechałem i rozmyślałem, że zabrali mi kawałek drogi terenowej w drodze do i z pracy, ale z drugiej strony jest równo jak na stole, aż tu nagle koniec asfaltu :-D Tylko w Polsce takie cuda możliwe. Nie wiem kto o tym zdecydował, ale odcinek 700-metrowy widocznie był zbyt dużym problemem i położono asfalt tylko na 400 metrach, a dalsze 300 zostało z dziurami i kamieniami :-D

Nad jezioro Ostrowickie

Środa, 12 sierpnia 2015 · dodano: 15.08.2015 | Komentarze 0

W środowy wieczór po burzy razem z Sebkiem, wybraliśmy się popływać w jeziorze Ostrowickim. Po burzy jechało się przyjemnie, a woda w jeziorze rewelka :-)

Piechcin wieczorem

Wtorek, 11 sierpnia 2015 · dodano: 12.08.2015 | Komentarze 2

We wtorkowe późne popołudnie wyruszyliśmy z Piotrem do Piechcina zobaczyć zalany kamieniołom i trochę się popluskać. Droga na miejsce, to nic ciekawego. Z Trzemeszna pojechaliśmy przez Popielewo, Wylatowo i Mogilno. W okolicach Mogilna zrobiło się jakoś pochmurno, ale nie zamierzaliśmy rezygnować z obranego celu. Krótko przed Piechcinem, a dokładnie w Radłowie minęliśmy jakąś nawiedzoną staruszkę. Coś tam do nas krzyczała o wódce :-D Nie wiem, czy był to już skutek starości, czy może była pod wpływem. Nad zbiornik wodny w Piechcinie wjeżdżamy od strony stadionu sportowego. Widoki zapewne mogły być lepsze, ale zabrakło słońca...

Po obczajeniu terenu postanowiliśmy pojechać na drugą stronę, objeżdżając zbiornik naokoło. Z góry widać było mieszczące się po drugiej stronie centrum nurkowe...

Skałki po drugiej stronie prezentowały się efektownie...

Zjechaliśmy na dół do centrum nurkowego, a tam akurat szykowała się ekipa do nurkowania, więc portierka nie pozwoliła nam się w tym miejscu wykąpać. Pojechaliśmy dalej w kierunku skałek i tam postanowiliśmy zażyć kąpieli. W naszym sąsiedztwie odbywała się akurat sesja zdjęć ślubnych, więc było też na co popatrzeć :-D Piotr nie byłby sobą, oczywiście musiał zamienić kilka słów z fotografami. Po kilkunastu minutach trzeba było się zbierać do drogi powrotnej, bowiem zaczęło się ściemniać. Przebraliśmy się, pstryknęliśmy po ostatniej fotce i można było ruszać dalej...

Do domu wracamy już w ciemnościach. W Radłowie ponownie spotykamy zakręconą staruszkę i znowu coś tam cisnęła w naszą stronę. Trochę się pośmialiśmy i pojechaliśmy dalej. Z Radłowa pojechaliśmy trochę inaczej wypatrując skrót polny, a z Krzekotowa już zupełnie inną trasą, bowiem w kierunku Chomiąży Szlacheckiej. Tam trafiliśmy ciekawy znak. Z początku zastanawiałem się, czy może nie trafiliśmy na jakąś wylotówkę na Kraków, ale nic bardziej mylnego :-D Ktoś, kto postawił tą tablicę miał widocznie duże poczucie humoru...

Z Chomiąży pojechaliśmy już prosto na Gołąbki jadąc przyjemną leśnostradą w bardzo komfortowych warunkach, bo temperatura wynosiła w tym momencie 22°C. Z Gołąbek przez Grabowo, dalej świeżutkim asfaltem do Jastrzębowa i prosto na Trzemeszno, gdzie zameldowaliśmy się po godzinie 23-ej. To był bardzo fajny i przyjemny trip :-)
Kategoria Ciekawe wyprawy

• Kalorie 2073kcal

Miasto / Skorzęcin i Wylatkowo wieczorem

Poniedziałek, 10 sierpnia 2015 · dodano: 12.08.2015 | Komentarze 0

Późnym popołudniem krótka jazda testowa po mieście. Założyłem nowy łańcuch i chciałem sprawdzić jak współgra z trochę zajechaną, bo z przebiegiem około 5500 km kasetą. Jak się okazało kaseta już na ostatnim oddechu, bowiem łańcuch niemiłosiernie przeskakiwał. Schowałem, więc nowy do pudełka, założyłem stary i trzeba zamówić nową kasetę. Nie ma co nadwyrężać napędu, bo zajadę jeszcze tarcze i dojdzie dodatkowy koszt. Wieczorem wypad z kumplem Piotrem do Skorzęcina. Pojechaliśmy przez Bieślin i Gaj, a słońce zdążyło się już schować za horyzontem...

Do Skorzęcina dotarliśmy już w ciemnościach. Na parkingu aut niewiele i jakoś ludzi też. Ale jak tylko wjechaliśmy na promenadę i molo, to się zaroiło. Tumult, hałas i imprezowa rąbanka z pobliskich lokali. Pstryknęliśmy tylko kilka fotek i uciekaliśmy dalej...

I ja :-P

Pojechaliśmy lasem w stronę Skubarczewa. Po drodze okazało się, że Piotr nic nie słyszał o zamku w Wylatkowie, więc wykręciliśmy skrótem przez kładkę do Wylatkowa oblukać zamek nocą :-D Dalsza droga przez Skubarczewo, Ostrowite Prymasowskie, Gaj, Krzyżówkę i Miaty. Wypad jak najbardziej na plus, temperatura bardzo przyjemna i uroki jazdy w lesie po zmroku :-)