• Kalorie 2024kcal

Na północ od Trzemeszna...

Niedziela, 26 października 2014 · dodano: 27.10.2014 | Komentarze 1

W niedzielne południe postanawiam wybrać się na tereny położone w północnym kierunku. Z Trzemeszna kieruję się w stronę Gołąbek przez Jastrzębowo i Smolary. Następnie skręcam w leśną ścieżkę i jadę w stronę Sadowca, a stamtąd do Huty Palędzkiej. Zaraz za Hutą Palędzką nadziewam się na znak "zakaz ruchu" i strzałkę wskazującą objazd. Jednak jak to ktoś kiedyś powiedział, zakazy są po to, by je łamać :-D Postanawiam, więc pojechać wbrew postawionym znakom. Po kilkuset metrach okazuje się, że wzdłuż gazociągu budowana jest nowa droga:

Ciekawy jestem gdzie droga prowadzi, więc jadę tak jak położony jest asfalt. Kilka zakrętów i dojeżdżam do końca drogi. Okazuje się, że jest tam punkt, w którym dokonywane są próby ciśnieniowe na gazociągu. Okazało się więc, że asfalt położono tylko ze względu na gazociąg i łatwiejszy dojazd tam z magazynów podziemnych. Dalej kieruję się przez leśne ścieżki ponownie na asfaltówkę prowadzącą z Gołąbek i jadę na Głęboczek, a stamtąd do Niestronna. Za Niestronnem skręcam na Palędzie Kościelne. W Palędziu czeka na mnie stromy podjazd, a za chwilę ostry zjazd. Dalej jadę na Ławki mając po prawej stronie w dole jezioro Palędzie:

Kawałek dalej mijam magazyn podziemnych zbiorników z gazem ziemnym. Jest to jeden z największych w Europie magazynów tego typu. Ilość gazu, którą zmagazynowano w tutejszych zbiornikach pokrywa 3-miesięczne zapotrzebowanie naszego kraju.

Gdy dojeżdżam do Ławek zaczyna wychodzić słoneczko, szkoda tylko że tak późno i gdy do domu już całkiem blisko. Z Ławek już standardowo przez Kruchowo do Trzemeszna.