Lasy Skorzęcińskie

Czwartek, 5 listopada 2015 · dodano: 05.11.2015 | Komentarze 2

Wczesnym popołudniem wyruszyłem z myślą pokręcenia trochę w terenie. Skierowałem się, więc w kierunku Skorzęcina i tamtejszych lasów, jadąc przez Miaty i Sokołowo i Rybakówkę. W Skorzęcinie odbiegając od tradycji nie zajrzałem na molo, lecz nad jezioro Białe, które tego dnia za sprawą aury było mocno ponure...

Następnie szybko przemknąłem obok hotelu i znowu w las, gdzie skręciłem w przyjemny singielek, który za każdym razem przyciąga jak magnez. Ale jak tu go nie lubić, skoro nawet jesienią jest piękny...

Dojechałem w ten sposób do Wylatkowa i stamtąd dalej zielonym szlakiem pojechałem w kierunku Skubarczewa. Do samego Skubarczewa jednak nie dojechałem, bowiem wciąż mało było mi lasu. Dalej kręciłem się po skorzęcińskich lasach i wtenczas przypomniało mi się, że w lesie znajduje się stary zabytkowy cmentarz, na którym jeszcze nigdy nie byłem. Pojechałem go oczywiście zobaczyć. Trafić nie trudno, bowiem z głównej ścieżki drogę wskazują kierunkowskazy. Po chwili byłem na miejscu...

Oblukałem całą miejscówkę i w sumie to tylko krzyż i wytyczona ścieżka...

Jest to ślad po ofiarach cholery, która w 1851 roku zdziesiątkowała Witkowo. Lasem pojechałem w rejon Sokołowa i stamtąd przez Gaj i Miaty wróciłem do Trzemeszna.

grigor86
| 19:29 sobota, 7 listopada 2015 | linkuj Jezioro Białe jest szare, a niebo zamiast błękitne jest białe, pokręciło się tej jesieni :-)
GrubyTno
| 21:25 czwartek, 5 listopada 2015 | linkuj Też dzisiaj naszło mnie na lasy :) W zeszłym roku o tej porze byłem w WPN, więc to chyba klimat jesieni nastraja do jazdy w lasach. W okolicach Poznania też są takie cmentarze jednokrzyżowe, które symbolizują m. in. rozstrzelania wojenne