• Temperatura -12.0°C

Arktyczne otwarcie sezonu 2016 :-)

Poniedziałek, 4 stycznia 2016 · dodano: 05.01.2016 | Komentarze 3

Za oknem siarczysty mróz, ale trzeba było się w końcu ruszyć i trochę pokręcić. Oczywiście podstawa to odpowiedni ubiór. Założyłem na siebie: termoaktywne gacie, termoaktywną bieliznę, skarpety z domieszką wełny, spodnie ocieplane, cieniutki polarek, kurtkę softshellową MFX, na głowę czapeczka z membraną i dodatkowo kominiarka, na ręce najpierw zwykłe rękawiczki, a na nie jeszcze rękawice narciarskie. I rzecz jasna ochraniacze na buty. Muszę przyznać, że było idealnie :-) Może trochę mało wygodnie w tych rękawicach jeśli chodzi o zmianę przerzutki, ale jeszcze się nie dorobiłem porządnych rękawiczek. Na przyszłą zimę sprawię sobie pewnie jakąś zimową wersję shimanowskich :-P Usta wysmarowałem sobie wazeliną kosmetyczną i można było ruszać. Zanim wyjechałem wymieniłem jeszcze oponę na przodzie, bowiem stara była już łysa, a w takich warunkach o uślizg nie trudno gdzieś na lodzie. Ruszyłem, spoglądam na licznik a na nim 0 km/h. Myślę sobie no nieźle, licznik zamarzł. Stanąłem, sprawdziłem przewód, przetarłem styki i licznik zaczął działać :-) Może różnica temperatury wewnątrz/zewnątrz spowodowała, że styki zaparowały i gdzieś nie łączyły. Uporałem się z problemem i ruszyłem dalej. Pojechałem przez Miaty i dalej do lasu. W lesie jazda przez całkiem przyjemne hopki...

A przede mną kolejne...

Tymczasem na termometrze wskazanie -10°C i mniej nie pokaże, bowiem producent chyba nie założył jazdy w niższej temperaturze. Faktycznie było -12°C :-D Niezły mróz, ale wcale nie taki straszny przy odpowiednim ubiorze...

Pojechałem w kierunku Gaju i tak sobie jadę, a tu bateria w liczniku padła...

W sumie miała prawo, bowiem jeździłem na niej od lutego, a przy sporym kilometrażu została wyeksploatowana. Tak się złożyło, że jak we wrześniu jechałem nad morze to zabrałem na wszelki wypadek zapasową ze sobą i od tego czasu ją cały czas woziłem. Mimo mrozu sprawnie wymieniłem od razu na nówkę i można było jechać dalej. W sumie to drobne awarie prześladują mnie od początku roku. Dzień wcześniej musiałem wymieniać żarówkę w samochodzie, gdzie męczyłem się 30 minut na 14-stopniowym mrozie.

Podsumowując pierwsza jazda w tym roku, mimo drobnych problemów była bardzo przyjemna. Mróz nie taki straszny jakim go malują ;-)

grigor86
| 20:06 środa, 6 stycznia 2016 | linkuj Dobrze, że wazelinka poszła na twarz :-)
| 11:26 środa, 6 stycznia 2016 | linkuj Sebek - producent podaje: żywotność 1,5 roku* (* - W przypadku korzystania przez 1 godzinę dziennie).

Daje to: 1,5 x 365 dni x 1h = 547,5 h. Patrząc na moją jazdę w 2015 roku wyszło 519 godzin czystej jazdy, a wiadomo jakieś postoje, używanie podświetlenia przy jeździe wieczorami, to daje coś w granicach tego co producent podał. Widocznie ten licznik jest bardziej "prądożerny" niż Twój :D
| 13:00 wtorek, 5 stycznia 2016 | linkuj "Uwielbiam" zimową ceremonię ubierania się na rower :P
Ta bateria w liczniku coś szybko Tobie padła - mi do 3 lat wytrzymuje.