Praca i rekonesans okolicy po piątkowej nawałnicy

Sobota, 12 sierpnia 2017 · dodano: 13.08.2017 | Komentarze 2

Rankiem do pracy. Z uwagi na piątkową nawałnicę (chyba stulecia) oczywistym było unikać lasów. Pojechałem, więc przez Kozłowo, Strzyżewo Paczkowe, Strzyżewo Smykowe i Strzyżewo Kościelne. Samo Trzemeszno wyglądało całkiem dobrze po tej nawałnicy. Bardziej oberwało Gniezno. Jadąc do pracy mogłem obserwować skalę zniszczeń jaka pozostawiła po sobie nawałnica. Pierwsze połamane gałęzie dostrzegłem w rejonie Kozłowa. Tam wbiłem się w szutrowy skrót i jechałem zastanawiając się, jaka będzie sytuacja w niewielkim, okolicznym lesie. Na samym wjeździe już widziałem, że droga jest nieprzejezdna...

Podjechałem bliżej i postanowiłem, że będę się przeprawiał...

Jadąc dalej widziałem jak solidne drzewa połamane są niczym zapałki...

Przed Strzyżewem Smykowym kolejna przeprawa...

Zniszczeniu uległy także znaki i tablice...

W okolicy Strzyżewa Kościelnego dostrzec można było nie tylko połamane drzewa, ale i betonowe słupy...

Na drodze leżały pozrywane linie energetyczne. W okolicy Dębówca widziałem przewróconą ścianę budowanego domu. Im bliżej Gniezna, tym zniszczenia były bardziej widoczne. Po drodze znalazłem też tablicę rejestracyjną. Postanowiłem zamieścić ogłoszenie na Facebooku, które udostępniło sporo osób, ale do tej pory odzew zerowy. Jeśli do poniedziałku rana nikt się nie zgłosi, zawiozę tablicę do wydziału komunikacji. Po pracy postanowiłem pojechać obejrzeć nieco zniszczeń. Centrum Gniezna odpuściłem, gdyż sporo widziałem na zdjęciach. Przejeżdżałem koło cmentarza św. Krzyża i tam zniszczenia są poważne. Ludzi było więcej, niż podczas sprzątania i przygotowań grobów przed 1 listopada. Z Gniezna kierowałem się w kierunku Czerniejewa, gdyż miałem informacje, że tamtejsze rejony ucierpiały bardzo. W okolicach Pawłowa trafiłem sporo połamanych drzew, które wcześniej zapewne torowały drogę, jednak zostały już pocięte i usunięte z jezdni. W samym Czerniejewie na chodnikach sporo dużych rozmiarów gałęzi. Dalej kierowałem się w kierunku Noskowa, gdzie ponoć zniszczenia były ogromne. I faktycznie, gdy dojechałem na miejsce ujrzałem fragment terenu, w którym dzień wcześniej stał jeszcze las, a teraz widoczny jest obraz pobojowiska...

Ujęcie z bliższej perspektywy...

Znaczna część tego wszystkiego została już ogarnięta, tak by droga była w pełni przejezdna...

Wielu kierowców przejeżdżając w tym rejonie mocno zwalniało, patrząc z niedowierzaniem na skalę zniszczeń. Następnie z Noskowa pojechałem w kierunku Marzenina trafiając na kolejne tego dnia przewrócone drzewo...

Tutaj zniszczeniu uległa także nawierzchnia drogi...

Jadąc dalej w kierunku Żydowa widziałem sporo domów i gospodarstw z uszkodzonymi dachami, pokrytymi plandekami i foliami. Ogólnie ludzi w tym rejonie spotkała wielka tragedia i nie w głowie było robić mi zdjęcia. Z Żydowa pojechałem w kierunku Niechanowa, gdzie skala zniszczeń była już dużo mniejsza, a dalej w kierunku Trzemeszna już praktycznie niezauważalna. Piątkowy wieczór z pewnością zostanie na długo w pamięci wielu ludzi i to niestety z tymi złymi wspomnieniami. Oby teraz spotkało tych ludzi coś bardzo pozytywnego, bo z pewnością nie zasłużyli na takie nieszczęście.